اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

جامعه امروز نیازمند دفاعی مطهر است

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان می‌کوشند از طریق جنگ نرم جوانان را از ارزش‌های انقلابی و اسلامی دور کنند که در این راستا باید با دفاعی مطهر از ارزش‌‎ها و آرمان‌های نظام پاسداری کنیم.

جامعه امروز نیازمند دفاعی مطهر است

محمدرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی متناسب با حمله‌ای که از سوی دشمن صورت می‌گرفت رزمندگان با دفاعی مقدس از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری کردند به طوریکه در تاریخ تمام جنگ‌ها، دفاع مقدس بی‌نظیر و مثال‌زدنی بود.

وی با اشاره به این‌که هدف استکبار در دوران جنگ تحمیلی براندازی نظام و انقلاب بود، تصریح کرد: دشمن پس از جنگ تحمیلی نیز آرام ننشسته و همواره به فکر تولید طرح و نقشه‌هایی جدید برای دست درازی به خاک، هویت، فرهنگ و منافع ملت ایران بوده است.

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان این‌که استکبار ابزارهای مقابله با ایران را تغییر داده است، گفت: دشمن پس از آسیب‌شناسی شکست خود در زمان دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسید که اعتقاد راسخ رزمندگان اسلام به مباحث دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی کشور منجر به پیروزی ایران در مقابل آن همه نیرو و تجهیزات نظامی شد.

وی ادامه داد: استکبار و ایادی آن امروز تلاش دارند از طریق جنگ نرم و شبیخون فرهنگی با نفوذ در بین جوانان و نوجوانان که سرمایه‌های نظام هستند اعتقادات آن‌ها را تضعیف کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: از بین بردن قبح افعال نادرست در جامعه، ترویج فرهنگ‌های بی‌هویت، نفوذ در افکار جوانان از طریق وسایل ارتباطی نظیر ماهواره، اینترنت و ترویج بی‌بند و باری در جامعه  اهرم‌هایی است که دشمن برای رسیدن به اهداف خود به آن‌ها روی آورده است.

وی به افزایش آمار ورودی پرونده‌های مربوط به خانواده در دادگاه‌ها اشاره کرد و گفت: حجم زیادی از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی را پرونده‌های مربوط به طلاق و اختلافات خانوادگی تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که دشمن برای از بین بردن بنیان خانواده تمام تلاش خود را به کار گرفته و در واقع خانواده در راس تهاجمات قرار دارد.

طاهری با بیان این‌که تاکنون اقدامات بسیاری برای مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن در ایران اسلامی صورت گرفته است ولی کافی نبوده، افزود: پرچم‌دار مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن مقام معظم رهبری هستند که با رهنمودهای حکیمانه و دلسوزانه خود مسئولان و متولیان فرهنگی را هدایت می‌کنند.

وی با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمن گفت: در این شرایط حساس، متولیان فرهنگی کشور باید در حالت آماده باش کامل باشند و نگذارند دشمن با نفوذ در بین مردم، ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی ما را به یغما ببرد.

معاون رئیس کل دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: امروز متولیان فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، دانشگاهی و روحانیت فرماندهان دفاع مطهر هستند که باید سنگرهای قوی فرهنگی را در مساجد، مدارس و حوزه‌های علمیه تشکیل دهند و با ایجاد پایگاه‌های فرهنگی مرزهای تهاجم را به خارج از کشور هدایت کنند.

طاهری بر ارتقای سطح آگاهی‌های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی مردم تاکید کرد و گفت: در این میان رسانه‌های دیداری، نوشتاری، شنیداری و فضای مجازی و محصولات فرهنگی و سینمایی ناب، نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در افزایش سطح آگاهی مردم دارند و قلمی که خبرنگاران و نویسندگان در دست دارند اسلحه دفاع مطهر امروز است.

وی به تبیین نقش رسانه در انعکاس فرهنگ دفاع مقدس پرداخت و گفت: رسانه‌ها در بیان اطلاعات و اخبار، در زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و امروز نیز رسالت رسانه‌ها با توجه به شرایط کشور سنگین‌تر شده و باید همچنان با صلابت در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، شجاعت و شهامت رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل جوان و آگاهی‌بخشی به مردم جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/75005/م40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول