اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب خاطره راه سرخ مطرح شد

دفاع مقدس جنگ جهانی سوم بود / پشتیبانی همیشگی مردم از رزمندگان

هشت سال دفاع مقدس در واقع جنگ جهانی سوم بود، اگرچه اسمش را جنگ جهانی نگذاشتند.

دفاع مقدس جنگ جهانی سوم بود / پشتیبانی همیشگی مردم از رزمندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام حسین آقاعلیخانی، رئیس ستاد پشتیبانی جنگ قزوین در طول هشت سال دفاع مقدس شامگاه شنبه در ششمین شب خاطره راه سرخ استان قزوین با بیان مطلب فوق به تشریح فعالیت‌های این ستاد در این دوران پرداخت.

وی افزود: جنگ جهانی اول چهار سال و جنگ جهانی دوم شش سال به طول انجامید، اما دفاع مقدس ما هشت سال ادامه داشت، آن هم در شرایطی که تمام دنیا با صدام همکاری داشتند.

آقاعلیخانی بیان کرد: در آن شرایط کشور سوریه که امروز مظلوم واقع شده و مورد هجمه قرار گرفته است، تنها کشوری بود که با صدام همراهی نکرد و با ایران همراه بود ولی بقیه کشورهای جهان با تمام قوا در خدمت صدام بودند.

وی ترس و وحشت دنیا از ایران را به خاطر پیروزی انقلاب عظیم ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در سال 57 عنوان کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از میان برداشتن نظام طاغوتی دو هزار و 500 ساله با تکیه بر مردم و مستقل از تمام دنیا، ابر قدر‌ت‌های جهان با فکر و نقشه نابودی ایران و انقلاب اسلامی پشت صدام ایستادند.

رئیس ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ قزوین ادامه داد: دشمنان به دنبال این بودند تا با تحقق این مهم با تحمیل جنگ بر ایران به اهدافشان برسند که با وجود توطئه‌های مختلف در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفق به تحقق اهداف خود نشدند.

آقاعلیخانی به تشریح تاریخچه‌ی تشکیل ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ در قزوین پرداخت و بیان کرد: یک روز پس از آغاز جنگ تحمیلی ستاد پشتیبانی جنگ در محل کمیته‌ ارزاق و زیر نظر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه‌ قزوین، حضرت آیت‌الله باریک‌بین راه‌اندازی و بلافاصله فعالیت خود را آغاز کرد.

* تأمین نیازهای رزمندگان در جبهه‌ها توسط ستاد پشتیبانی قزوین

رئیس ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ قزوین کمک‌های مردمی را شامل کالاهای ضروری، وجه‌ نقد و طلاجات و اشیای قیمتی مردم برشمرد و افزود: در طول دفاع مقدس، مردم برای یک لحظه جنگ و رزمندگان را تنها نگذاشته و با کمک‌های نقدی و کالایی خود همواره پشتیبان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند.

وی با اشاره به کمک‌رسانی ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ قزوین به جبهه‌های مختلف گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس این ستاد نه تنها تمامی نیازمندی‌های رزمندگان قزوین در لشگر 16 زرهی و سپاه و بسیج را تأمین می‌کرد، بلکه تمامی لشگرها و استان‌های جنگ‌زده نیز نیازمندی خود را به این ستاد اعلام و این ستاد در اسرع وقت نسبت به تأمین نیازمندی‌های آنان اقدام می‌کرد.

* تلاش کارگران و روستائیان قزوین در تأمین مایحتاج جبهه‌ها

آقاعلیخانی از نقش کارگران شهر صنعتی البرز و روستائیان قزوین به عنوان دو قشر فعال و تلاشگر در تأمین مایحتاج جبهه‌ها نام برد و گفت: همانطور که کارگران قزوین نسبت به سایر اقشار بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کردند، به همان میزان نیز بیشترین کمک‌ها در ابعاد مختلف نیز از سوی کارگران کارخانجات و در مواقعی مدیران شرکت‌ها صورت می‌گرفت، ضمن این کمک‌ها، حمایت و حضور روستائیان نیز در طول هشت سال دفاع مقدس چشم‌گیر بود.

در این شب خاطره راه سرخ که هر ماه به همت حوزه هنری و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار می‌شود، ناصر همافر از معتمدین و خیران این استان که در طول هشت سال دفاع مقدس مسئولیت جمع‌آوری و هدایت کمک‌های مردمی به جبهه را بر عهده داشت، نحوه ارسال حمایت‌ها و کمک‌های مردمی را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تشریح کرد.

همافر جنگ تحمیلی را یکی از معجزات خداوندی دانست و ضمن بیان خاطرات خود اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس معجزه‌ای الهی بود که با هدایت حضرت امام و بزرگواری مردم شهر و روستا، هرگونه نیازمندی جبهه‌ها تأمین و در اسرع وقت در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت.

در ادامه این شب خاطره حسن حدادزادگان که یکی از عوامل برای ارایه خدمات در پشتیبانی جبهه بود؛ در خصوص نحوه‌ی اطلاع‌رسانی شهادت رزمندگان به خانواده‌هایشان به بیان خاطرات پرداخت.

در این شب خاطره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امیر شهید سرلشگر علی سیم‌بر، یکی از شهدای لشگر 16 زرهی، از بازماندگان وی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/77009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول