اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه رودسر:

تثبیت اقتدار ایران از دستاوردهای دفاع مقدس بود

فرمانده سپاه ناحیه رودسر گفت: تثبیت دستاوردهای ایران در جهان و حفظ استقلال کشور از دستاوردهای دفاع مقدس بود.

تثبیت اقتدار ایران از دستاوردهای دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، رحمان عصامی بعد از ظهر امروز در جلسه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ عراق علیه ایران که به «دفاع مقدس»، «جنگ تحمیلی» و «هشت ساله» نامگذاری شده است.

وی افزود: جنگی که از 31 شهریور سال 59 تا مرداد سال 67 بین دو کشور به وقوع پیوست یکی از فاجعه‌های بشری در قرن بیستم بوده است.

این مسئول، جنگ بین عراق و ایران را پس از جنگ ویتنام، دومین جنگ طولانی قرن بیستم برشمرد و گفت: شورای امنیت در 18 آذر سال 70 در گزارش دبیرکل وقت، عراق را به عنوان متجاوز شناخت و موظف به پرداخت غرامت به ایران کرد.

به گفته وی، در این جنگ رژیم بعث عراق به کرات از سلاح‌های شیمیایی علیه ایران و ملت خود استفاده کرد و حدود 100 هزار زن و مرد و کودک قتل‌عام شدند و جامعه جهانی هرگز نتوانست علیه صدام و محکومیت وی اقدامی انجام دهد.

عصامی، با اشاره به 213 هزار شهید دفاع مقدس، اذعان کرد: دلاورمردان دفاع مقدس اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشورمان تسلیم دشمن شود.

وی، روحیه ستیزه‌جویی انقلاب اسلامی با اهداف و منافع استکبار جهانی و نفی سازش با بلوک‌های غرب و شرق به مخاطره انداختن موقعیت کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا با نگهداری گروگان‌های لانه جاسوسی در سفارت آمریکا در ایران و تشنجات در مرز ایران و عراق با وضعیت جدید تحولات داخلی و خارجی انقلاب را از دلایل آغاز جنگ برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر، اعلام صدام مبنی بر خروج ایران از سه جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی، شکست مفتضحانه آمریکا در کودتای طبس برای آزادی گروگان‌های لانه جاسوسی، را از دیگر دلایل جنگ تحمیلی ذکر کرد.

وی، وجود ارتش منسجم در عراق و تحلیل قوای ارتش ایران پس از پیروزی انقلاب، وجود بنی‌صدر خائن در پست ریاست جمهوری و جانشین فرماندهی کل قوا و روحیه غرورآمیز صدام که می‌خواست نظام اسلامی را ساقط و موقعیت ژاندارمری منطقه به ویژه جهان غرب از آن خود کند از دیگر دلایلی ذکر کرد که با چراغ سبز آمریکا صدام را به جنگ علیه ایران برانگیخت.

عصامی، لغو قرارداد 1975 الجزایر و تسلط کامل بر آبراه اروند رود، تجزیه ایران با جداکردن خوزستان که دارای ذخایر انرژی فراوان است و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و کسب موقعیت ژاندارمری و برتری در منطقه را از اهداف عراق در حمله علیه ایران دانست.

وی، با اشاره به اینکه جنگ عراق علیه ایران در طول هشت سال ادامه پیدا کرد، یادآور شد: در مرداد سال 67 با پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران آتش‌بس شد و پس از آن تبادل اسیران دو کشور تا سال 71 ادامه داشت.

این مسئول، تثبیت اقتدار ایران در جهان، حفظ استقلال کشور در تمام زمینه‌ها، ارائه مدل جدید دفاع بر پایه وحدت، همدلی و همراهی مردم، الگو شدن ایران در مقابله با نظام سلطه، برملا شدن چهره دشمنان اسلام، ... را از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برشمرد.

وی به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس که موجب تقویت وحدت و اتحاد ملی شد اشاره کرد و یادآور شد: الگوی جدید مقاومت علیه استکبار جهانی به نماد پیروزی حق علیه باطل تبدیل شد.

عصامی، با اشاره با 700 شهید شهرستان رودسر، تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن چهار هزار و 500 رزمنده در دوران دفاع مقدس در گردان امام حسین (ع) از لشکر 16 قدس نقش آفرینی می‌کردند.

به گفته وی، رودسر در عملیات‌های کربلای چهار و پنج، نصر چهار، کربلای دو و والفجرها به صورت مستقیم شرکت داشتند.

انتهای پیام/84002/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول