اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد

اهتمام جدی مسئولان برای احیای دریاچه ارومیه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اهتمام جدی برای احیای دریاچه ارومیه داشته باشند.

اهتمام جدی مسئولان برای احیای دریاچه ارومیه

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این انتظار وجود دارد، که به ما زمان داده و بگویند چه زمانی، از کجا و چقدر آب از سد سیلوه، سد کانی سیب و سد ارس به دریاچه ارومیه آب سرریز می‌شود.

وی تعیین وعده و زمان مشخص را خواستار شد و گفت: این زمان باید توسط مقامات تصمیم‌ساز کشورمان تعیین و ابلاغ شود، تا مدیران برنامه‌ریزی استان آذربایجان غربی در جریان امر قرار گرفته و در این راستا مشارکت کنند.

قاضی‌پور با خطاب قرار دادن مسئولان، ادامه داد: سرریز کردن آب دریاچه به جای دیگر و آوردن آب از منطقه‌ای دیگر به این خطه درست نبوده، نمی‌پذیریم که آب این استان به کارخانه‌دارها فروخته شده و در عوض به ما آب شرب داده نشود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از اینکه آذربایجان غربی از درآمد سالانه و 3 میلیارد تومانی سد ارس سهم نمی‌برد، انتقاد کرد و متذکر شد: از این درآمد تک ریالی به مردم محروم آذربایجان غربی تخصیص پیدا نمی‌کند، سد ارس با وجود واقع شدن در حوزه آذربایجان غربی، مدیریت آن به آذربایجان شرقی سپرده شده است.

وی با اظهار به اینکه برق و آب آذربایجان غربی زیر سلطه تبریز است، ادامه داد: مدیریت سد کانی سیب این استان نیز به تهران سپرده شده، از طرف دیگر آب میاندوآب در حوزه آذربایجان غربی است ولی مدیریت آن به آذربایجان شرقی سپرده شده است.

قاضی‌‌پور با اشاره به اینکه آذربایجان غربی استاندار و رئیس سازمان آب و امکانات کافی برای مدیریت منابع خود دارد، خاطرنشان کرد: بعد از کردستان دومین استان آبی کشور آذربایجان غربی است، ولی مدیریت منابع این استان را سه تکه کرده‌اند.

طبق گفته وی آذربایجان غربی تنها استانی است که به دریای خزر، خلیج فارس و دریاچه ارومیه آب سرریز می‌کند، بنابراین این استان با وجودی که یکی از ثروتمندترین استان‌ها در برخورداری از نعمت آب است، ولی دریاچه ارومیه را در حال خشک شدن رها کرده‌اند.

وی برپایی جلسات مختلف در راستای بررسی راهکارهای احیای این دریاچه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: روند برپایی این جلسات را صدا و سیما و روزنامه‌ها انعکاس می‌دهند، زیرا مردم هیئتی، روحانیان و مداحان وضعیت این دریاچه را به صورت جدی پیگیر هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر زمانی که برای شرکت در محافل مختلف وارد مسجد می‌شویم مداحان پشت تریبون، برای سوال و جواب در مورد دریاچه برنامه خود را قطع می‌کنند، به طوری که این صحنه‌ها را استاندار بارها از نزدیک شاهد شده است.

انتهای پیام/61002/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول