اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میزان نیاز دریاچه ارومیه به آب، 19 میلیارد متر مکعب

باید به فکر کوچک کردن دریاچه ارومیه باشیم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: میزان نیاز دریاچه ارومیه به آب، 19 میلیارد متر مکعب است، طبیعتا تامین این مقدار آب امکان‌پذیر ‌نیست؛ بنابراین باید به فکر کوچک کردن دریاچه ارومیه باشیم، در عین حال با مدیریت بهینه منابع آبی و استفاده از منابع دیگر مانند تصفیه پساب فاضلاب‌ها، سفره‌های زیرزمینی را تقویت کنیم.

باید به فکر کوچک کردن دریاچه ارومیه باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، احمد علیرضابیگی در جمع اهالی روستای دیزج شیخ‌مرجان از توابع شهرستان شبستر با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه و محدودیت منابع آبی در پیرامون این دریاچه اظهار کرد: عواملی مانند کاهش بارش، تغییر اقلیم و افزایش سطح کشت موجب شده است که امروز منابع و مصارف آبی ما همخوانی نداشته باشند؛ لذا باید منابع آبی را بهتر و بهینه‌تر مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه میزان نیاز دریاچه ارومیه به آب، 19 میلیارد متر مکعب است، افزود: طبیعتا تامین این مقدار آب امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین باید به فکر کوچک کردن دریاچه ارومیه باشیم، در عین حال با مدیریت بهینه منابع آبی و استفاده از منابع دیگر مانند تصفیه پساب فاضلاب‌ها، سفره‌های زیرزمینی را تقویت کنیم.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند این کار را انجام دهند، خاطرنشان کرد: حل مشکل کم‌آبی و مدیریت منابع، تنها مربوط به دولت نیست، بلکه بخش عمده آن، همت مردم و همراهی آنها با دولت است و تاریخ انقلاب هم نشان داده است که دولت و ملت با همدلی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، مردم و حکومت نسبت به همدیگر احساس امنیت می‌کنند، افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز مسئولان به راحتی در مقابل مردم حضور می‌یابند و به صورت چهره به چهره گفتگو می‌کنند و هیچ کس از این رابطه احساس ضرر نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان نظام اسلامی، محبت مردم را در همه صحنه‌ها درک کرده‌اند، گفت: بسیاری از حکومت‌ها هستند که حسرت این محبت را می‌خورند و هر چه هزینه می‌کنند نمی‌توانند آن را به دست بیاورند.

علیرضابیگی با تجلیل از مقام والای شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: عظمت انقلاب، نتیجه خون شهداست و باید از زحمات تمام کسانی که سربلندی امروز را برای ما به ارمغان آوردند قدردانی کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازسازی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دیزج شیخ‌مرجان با همت مردم و خیرین، گفت: امیدواریم این بنا که با نیت خیر مومنین بنا شده، بیشتر از این که هست در زندگی مردم اثرگذار باشد.

‌وی با بیان اینکه مساجد، نشان ایمان، وحدت و نزدیکی به خداست، افزود: مساجد در جمهوری اسلامی همواره نشانه امنیت بوده و بسیاری از حوادث تاثیرگذار انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شده است.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مساجد بیشتر و بهتر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: جوانان باید بتوانند از ظرفیت‌های مساجد مانند کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی برای ارتقای دیانت، تقوا و شکوفایی استعدادهای خود استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه علما، معتمدین و بسیج در این زمینه مسئولیت دارند، افزود: یکی از ظرفیت‌های بزرگ مسجد علاوه بر آموزش علوم دینی و مناسک عبادی، آموزش شیوه‌های بهتر زندگی از جمله استفاده بهینه از منابع آبی به مردم است.

مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای دیزج شیخ‌مرجان از توابع بخش تسوج شهرستان شبستر که با صرف 16 میلیارد ریال اعتبار به همت مردم و خیرین بازسازی شده است، با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول