اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

در انتظار مدال‌های خوشرنگ اصفهانی‌ها در بازی‌های کشورهای اسلامی

با حضور پر تعداد ورزشکاران اصفهانی در ترکیب کاروان اعزامی ورزش کشورمان به سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی پیش بینی می‌شود مدال‌های خوشرنگی در انتظار ورزش اصفهان باشد.

در انتظار مدال‌های خوشرنگ اصفهانی‌ها در بازی‌های کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 31 شهریورماه سال جاری تا 9 مهر ماه به میزبانی کشور اندونزی برگزار می‌شود.

و با نظر کمیته ملی المپیک قرار است کاروان 88 نفره از ورزشکاران رشته‌های والیبال، ووشو، کاراته، تکواندو، دومیدانی و تیروکمان در این دوره از مسابقات حضور پیدا کنند.

با توجه به محدودیت‌های مالی کمیته ملی المپیک شرط مدال آوری را برای اعزام تمامی ورزشکاران رشته‌های مختلف مدنظر داشته است و از این رو ورزشکاران ایرانی محدودتری نسبت به پیش بینی‌های قبلی در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

*حضور پررنگ اصفهانی‌ها

ورزشکاران اصفهانی حضور فعالی در ترکیب تیم‌های اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی دارند و پیش‌بینی می‌‌شود در جدول نهایی توزیع مدال‌ها نیز اصفهانی‌ها چندین مدال خوشرنگ را به خود اختصاص دهند.

در سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی رشته دوئلین برای نخستین بار در جمع رشته‌های حاضر قرار دارد و محسن احمدی، ابراهیم فتحی و نوید مکوندی ترکیب تیم سه نفره دوئلین کشورمان را تشکیل می دهند و امید زیادی به کسب مدال توسط آن ها وجود دارد.

رضا قاسمی رکورددار دوهای سرعت ایران را می‌توان خبرساز‌ترین ورزشکار اصفهانی حاضر در این رقابت‌ها دانست.

وی که در لیست اولیه فدراسیون دومیدانی برای حضور در این مسابقات قرار نداشت، نسبت به این تصمیم فدراسیون اعتراض کرده و مدعی شد در صورتی که در جمع نفرات اعزامی جای داشت، حتماً به مدال دست پیدا می‌کرد، پس از این اعتراض فدراسیون دومیدانی با تجدید نظر در لیست نفرات اعزامی، رضا قاسمی را هم در جمع مسافران اندونزی جای داد.

سجاد مرادی هم دیگر دونده‌ای است که به عنوان ملی پوش اصفهانی در این مسابقات حاضر خواهد شد.

در ترکیب تیم‌های کیوروگی مردان و زنان اصفهانی‌ها نقشی ندارند اما در تیم ملی پومسه بانوان مهسا مردانی حضور دارد که شانس مدال تلقی می‌شود، در پومسه مردان نیز حسین بهشتی نماینده اصفهان است.

در ترکیب تیم تیراندازی با کمان کشورمان نیز مینو عابدی تیرانداز جوان اصفهانی نیز در این رقابت‌ها به میدان می رود و نتیجه گرفتنش می‌تواند مقدمه‌ای برای درخشش آتی در بازی‌های آسیایی 2014 باشد.

*پیش بینی تعداد مدال‌ها

ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک پس از برگزاری جلسات متعدد با فدراسیون‌‌های ورزشی که ورزشکاران‌شان به این مسابقات اعزام می شوند، پیش‌بینی کرده است که کاروان ورزشی کشورمان 13 تا 15 مدال طلا، 13 تا 15 مدال نقره و 13 تا 15 مدال برنز به دست خواهد آورد.

بر این اساس رشته‌های تکواندو( کیوروگی و پومسه) و ووشو( ساندا و دوئلین)، کاراته، دومیدانی، بیشترین شانس‌های مدال ارزیابی شده اند و در رشته والیبال نیز به عنوان تنها رشته تیمی شانس مدال طلا یا نقره عنوان شده است.

پیش‌بینی می‌شود ورزشکاران اصفهانی حاضر در این مسابقات چند مدال ارزشمند را به خود اختصاص دهند.

به گزارش فارس، در دوره نخست بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در سال 2005 کاروان ورزشی کشورمان با مجموع 30 مدال شامل 10 طلا، 9 نقره و 11 برنز رتبه چهارم را در میان 55 کشور شرکت کننده به خود اختصاص داد و تصور می‌شود در این دوره نتیجه بهتری کسب کند.

انتهای پیام/63006/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول