اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

دفاع مقدس تفکر بسیجی را به دنیا صادر کرد

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: امروزه به برکت دفاع مقدس در جنگ تحمیلی تفکر بسیجی ملت ایران به سراسر دنیا صادر شده است.

دفاع مقدس تفکر بسیجی را به دنیا صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در سخنانی اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس گرچه کشور متحمل خسارات فراوان جبران‌ناپذیر جانی و مالی در یک جنگ ناخواسته شد اما دستاوردهای فراوانی برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وی عزت، اقتدار، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از اهم برکات دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: دوران دفاع مقدس به ملت ما اعتماد به نفس و خودباوری آموخت که با تکیه بر آن توانستند در مقابل تهاجم شرق و غرب سرافرازانه به پیروزی برسند.

امام جمعه کازرون گفت: در دوران دفاع مقدس فقط مقابل کشور ما رژیم بعث صدام نبود بلکه تمام شرق و غرب در یک اردوگاه قرار گرفته بودند که اسلام را از بین ببرند و در تاریخ چنین جنگ نابرابری بی‌سابقه بود.

خرسند تصریح کرد: اعتماد به نفس، خودباوری و توکل بر خدا و ائمه اطهار ایران اسلامی را بر تمام فتنه‌ها و کیدهای دشمنان پیروز و سربلند کرد.

وی ابراز داشت: در اوایل جنگ کشورمان برای یک تکه سیم خاردار محتاج کشورهای دیگر بود اما امروزه دانشمندان جوان نیروهای مسلح این کشور دست به ابتکار و ساخت موشک‌های پیشرفته با رویکرد دفاعی زده‌اند.

خطیب نماز جمعه کازرون در ادامه پیشرفت امروزه کشور در انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، علم و تکنولوژی، نانو و ... را ریشه در اعتماد به نفس و برکات دوران دفاع مقدس عنوان کرد و اذعان داشت: تا زمانی که اعتقاد دینی و اسلامی و شعار حسین، حسین و تفکر بسیجی بر این کشور حاکم است هیچ تهدیدی از طرف دشمن نمی‌تواند ملت ایران را هراسان کند.

خرسند ایستادگی دولت و ملت سوریه در مقابل دشمنان و پیروزی‌های پی در پی حزب‌الله لبنان در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی را الگوبرداری از تفکر بسیجی ملت ایران عنوان کرد و گفت: امروزه بسیج باید در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته باشد و این تفکر را برای نسل جوان و نوجوان کشورمان تبیین کند.

امام جمعه کازرون از مسئولان این شهر به ویژه نیروهای مسلح خواستار ایجاد موزه دفاع مقدس در یک مکان خاص شد تا خاطرات و نقش‌آفرینی‌های رزمندگان جان‌برکف آن دوران در اذهان عمومی زنده بماند.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید از دولت و مجلس خواست نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تعلم داشته باشند و چشم‌انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است، جدی بگیرند.

وی اظهار امیدواری کرد دولت بتواند کسانی را که دنبال حاشیه‌سازی نیستند هرچه زودتر به مسند سه وزارتخانه بدون وزیر انتخاب و به مجلس معرفی کند.

امام جمعه کازرون به دیدار سپاه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: تعبیر کلام امام (ره) در مورد نقش سپاه و حضور آن در تمام عرصه‌ها در لسان مقام معظم رهبری در این دیدار جلوه یافت و این نیرو باید مانند سابق در تمام عرصه‌ها وارد شود و در کنار نیروهای مسلح دیگر از انقلاب و دستاوردهای نظام حفاظت کند.

خرسند در بخش پایانی خطبه دوم نماز جمعه امروز از رئیس جمهور خواست همان‌گونه که در دوران انتخابات و بعد از آن وعده احیای دریاچه ارومیه را داد نگاهی یکسان نیز به دریاچه بین‌المللی خشک شده پریشان در 15 کیلومتری کازرون نیز داشته باشد.

امام جمعه کازرون در پایان از دولت و شخص رئیس جمهور خواستار تشکیل کارگروهی برای احیای دریاچه آب شیرین و بین‌المللی پریشان کازرون شد.

انتهای پیام/2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول