اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

سلاح هسته‌ای در فقه نظام اسلامی ایران جایگاهی ندارد

امام جمعه بوشهر گفت: سلاح هسته‌ای در فقه اسلامی و نظام اسلامی ایران جایگاهی ندارد و ما مخالف تولید و استفاده از این سلاح مرگبار و ضد بشری هستیم.

سلاح هسته‌ای در فقه نظام اسلامی ایران جایگاهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری این هفته در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه پاسداران از عمق ایمان و اعتقاد، وارد میدان مجاهدت و مقاومت شد و به موازات تربیت با هوش‌ترین و قوی‌ترین فرماندهان، در عرصه‌های غیر نظامی نیز با تدبیرترین و بهترین مدیران را تربیت کرد و در اختیار دستگاه‌های حاکمیتی قرار داد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران ثابت قدم در مسیر انقلاب اسلامی در جهت مقابله با تهاجمات داخلی و خارجی گام بر می‌دارد افزود: سپاه پاسداران در همه دولت‌ها به‌عنوان نیروی کارآمد به کمک دولت‌ها در بخش‌های مختلف آمد که در سازندگی حضوری جدی و موثری داشته و در فضای دفاع از حریم ولایت و بخش سیاسی هم قوی وارد میدان شد.

خطیب نماز جمعه بوشهر تاکید کرد: هر چند ضرورتی ندارد سپاه پاسداران در مسائل سیاسی ورود پیدا کند اما سپاه پاسداران باید هوشمند و با بصیرت در جهت اعتلاء جامعه، در عرصه‌های مختلف سیاسی با تسلط ،به جامعه آموزش دهد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: اصلی‌ترین چالش در حوزه مبارزه با نظام سلطه، همین جنگ افروزی و فسادانگیزی آنان در جوامع است در حالیکه ایران اسلامی و جهان اسلام بدنبال صلح و دوستی  گسترش معنویت است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سلاح هسته‌ای در فقه نظام اسلامی ایران و دین مبین اسلام جایگاهی ندارد تصریح کرد: نظام اسلامی ایران و اسلام مخالف تولید و استفاده از سلاح هسته‌ای است در حالی که غرب هم سلاح هسته‌ای دارد و هم از آن استفاده می‌کند.

وی به هفته دفاع مقدس پرداخت و دفاع مقدس را نماد ایمان،شجاعت، ولایت‌مداری و مجاهدت رزمندگان دانست و افزود: دفاع مقدس استمرار خط، خیبر، بدر، خندق است.

صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، به تشییع شهدای گمنام در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: این هفته استان میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس است که از همه مردم دعوت می‌شود در مراسم تشییع شهداء حضوری فعال داشته باشند و از این شهداء تجلیل و تکریم کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تبریک بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی بر به‌سازی و توسعه مراکز آموزشی تاکید کرد و افزود: بسیاری از مدارس استان نیازی به بازسازی دارد که امیدوارم با به‌سازی این فضاهای آموزشی، این مراکز از بهترین و مجهزترین باشند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به امور فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان ،به سفری معنوی حج پرداخت و افزود: حجاج به‌عنوان سفیران انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند که امیدوارم ضمن اینکه عبادت و اعمال آنها مورد توجه حضرت باریتعالی قرار گیرد، سفیران خوبی برای نظام اسلامی ایران در کنگره عظیم حج باشند.

انتهای پیام/66006/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول