اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تأکید کردند

پشیمانی عاقبت حمله آمریکا به سوریه است

ائمه جمعه جنوب تهران حمله به سوریه را نقطه پایانی برای رژیم صهیونیستی خوانده و تأکید کردند: حمله به سوریه عاقبتی جز پشیمانی برای آمریکا به همراه ندارد.

پشیمانی عاقبت حمله آمریکا به سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه جوادآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی شهادت رئیس مذهب شیعه را تسلیت گفت و اظهار داشت: مردی به امام صادق (ع) عرض کرد که مرا توصیه‌ای کنید. حضرت فرمودند « و قال رجل للصادق (ع) أوصنی قال له أعِدَّ جِهازَکَ وَ قَدِّم زادَکَ لِطولِ سَفَرِکَ وَ کُن وَصِیَّ نَفسِکَ وَ لا تَأمَن غَیرَکَ أن یَبعَثَ إلَیکَ بِما یُصلِحُکَ؛ وسایل سفرت را آماده کن و آنچه را که برای یک سفر طولانی به آن نیاز داری پیش از رفتنت بفرست و خودت وصی خودت باش؛ یعنی خودت کارهای خودت را به عهده بگیر و به دیگری دل نبند که بیاید و کارهای خیری که تو نیاز داری برایت انجام دهد.»

دنیا محل جمع‌آوری و آخرت محل ذخیره تقوا است

امام جمعه جوادآباد ادامه داد: کسب رضایت خداوند و خلق خدا با ادای حق‌الله مانند نماز و روزه و خمس و سایر عبادات فوت شده و نیز ادای حق‌الناس مانند بدهکاری‌های مالی و آبرویی از مهم‌ترین وسایلی قبل از سفر آخرت است که زمان و مکان آن معلوم نیست بر ما لازم است. زاد و توشه این سفر هم تقواست که محل جمع‌آوری آن در دنیاست و محل ذخیره آن آخرت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دلخوش بودن به دیگران در این امور شایسته نیست، چراکه هیچ‌کس دلسوزتر از خود انسان به خودش نیست.

امام جمعه جوادآباد در ادامه به سیره و شخصیت اخلاقی حضرت امام جعفر صادق (ع) پرداخت.

* معاهده ننگین تقسیم ایران

حسینی در ادامه با اشاره به هشتم شهریور سالروز انعقاد معاهده ننگین تقسیم ایران بین روسیه و انگلیس در دوران محمدعلی شاه قاجار در سال 1286 ه.ش، عنوان کرد: در آغاز سلطنت محمدعلی شاه قراردادی بین انگلیس و روسیه انعقاد یافت و منازعات خود را پایان دادند و ایران را به سه منطقه تقسیم کردند. جنوب تحت نفوذ انگلیس، شمال تحت نفوذ روس و ناحیه مرکزی بی‌طرف ماند و محمدعلی شاه در سال بعد مجلس را به توپ بست و عده‌ای از نمایندگان و آزادی‌خواهان را اعدام کرد که همین امر باعث سقوط او شد. اما باید توجه داشت که این وضعیت کشور بود که با دست بی‌کفایتان به دست بیگانگان سپرده می‌شد و نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری ولایت مطلقه فقیه کشور را در سخت‌ترین شرایط مانند جنگ نظامی، اقتصادی، فرهنگی به نحو احسن نگه داشته‌ و رشد داده‌اند.

امام جمعه جوادآباد، انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه رئیس جمهور محمد علی رجایی و نخست وزیر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد باهنر در سال 1360 ه.ش که روز مبارزه با تروریسم هم نامگذاری شده است، را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: پس از عزل بنی‌صدر از ریاست جمهوری دشمنان انقلاب با از میان برداشتن مسئولان نظام قصد براندازی حکومت اسلامی را در سر می‌پروراندند؛ در این راستا فاجعه هفتم تیر که شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب بود و پس از آن یعنی حدوداً دو ماه بعد واقعه هشتم شهریور که شهادت شهید رجایی و باهنر توسط شیاطین و مستکبران جهانی و دشمنان نظام اتفاق افتاد.

وی در ارتباط با روز مبارزه با تروریسم گفت: وقتی کلمه تروریسم شنیده می‌شود حافظه تاریخی منطقه تروریست‌های عالم را معرفی می‌کند؛ یکی گروه‌های تروریستی جرار صهیونیسم مانند دولت‌های استعمارگر که فعالیت‌های تروریستی را می‌دیدند، اما باز هم از آنها حمایت می‌کردند و رژیم صهیونیستی و دیگری رژیم ایالات متحده آمریکاست که در چند دهه اخیر سیاهه بالا و بلندی از رفتارهای تروریستی و پشتیبانی از تروریست‌های سازمان یافته در کشورهای منطقه مانند ایران، سوریه، افغانستان، عراق و ... را پدید آورده است، قربانی رفتارهای تروریستی آمریکا شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به نیت جنگ‌افروزی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در سوریه گفت: حمله به سوریه حماقت دوباره استکبار جهانی در منطقه است و نهایتاً بار دیگر آنها پشیمان خواهند شد.

* حمله به سوریه نقطه پایان رژیم صهیونیستی است

امام جمعه خیرآباد نیز در دومین خطبه خود در مسئولیت امامت جمعه این شهر ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع)، خدمات حضرت به دین مبین اسلام و آزادیخواهان جهان را مورد اشاره قرار داد.

حجت‌الاسلام جواد طاهری حمله به سوریه را اشتباهی دوباره از سوی استکبار جهانی دانست و گفت: مستکبران باید بدانند ملت هوشیار سوریه مقتدرانه در برابر حیله‌های آمریکا و اسرائیل ایستاده‌اند و هر اشتباهی از سوی آمریکا، نابودی رژیم صهیونیستی و پشیمانی خودش را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/2462/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول