اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

480 هزار دانش‌آموز مازندرانی امسال به مدرسه می‌روند

مدیرکل آموزش و پروش استان مازندران از حضور 480 هزار دانش‌آموز مازندرانی در مدارس استان مازندران خبر داد.

480 هزار دانش‌آموز مازندرانی امسال به مدرسه می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری پیش از خطبه‌های نماز جمعه استان مازندران با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای بازگشایی مدارس در سطح استان مازندران اظهار داشت: شرایط و امکانات برای حضور 480 هزار دانش‌آموز مازندرانی در سطح مدارس استان مازندران فراهم است.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای انتقال به موقع دانش‌آموزان به مدارس نیز فراهم شد و مسئولان و فرمانداری‌ها تاکید داشتند که همکاری مناسب برای رفت و آمد دانش‌آموزان انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در ادامه با اشاره به هوشمندسازی مدارس بیان داشت: تعداد مدارس هوشمند در سطح استان مازندارن توسعه پیدا کرد و با توجه به تغییرات کتاب‌های درسی معلمان نیز آموزش‌های لازم را دیدند.

وی با اشاره به مشخص شدن مکان محل تدریس معلمان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در مدارس استان مازندران تا پایان مرداد ماه به اتمام رسید و امسال نیز آمادگی بیشتری برای حضور پرشور دانش‌آموزان در سطح مدارس استان وجود دارد.

امیری با اشاره به موفقیت‌های انجام شده در سطح مختلف علمی توسط دانش‌آموزان مازندرانی خاطرنشان کرد: در سطح کشور در میزان قبولی رتبه ابتدایی رتبه اول کشور را کسب کردیم و در بین تعداد قبولی‌های کنکور رتبه دوم کشور و نیز در سطح فنی و حرفه‌ای جایگاه بسیار خوبی را کسب کردیم.

وی در ادامه به جایگاه حساس خانواده در همراهی و همکاری با مدارس اشاره کرد و گفت: باید زمینه‌ای ایجاد شود تا مدرسه و خانواده در راستای علم‌اندوزی دانش‌آموزان همگام باشند.

 مدیرکل آموزش و پرورش به نقش اثرگذار شورای انقلاب فرهنگی در برای ایجاد هماهنگی در نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: شورای هماهنگی به خاطر مشغله‌ی زیادی که دارد نمی‌تواند نقش چندانی در ایجاد هماهنگی در نظام آموزشی اقدام کند، نیاز است دستگاه‌های فرهنگی عضو این شورا فعال‌تر شوند.

وی بیان داشت: شورای عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجادشود تا هماهنگی‌های لازم را بین نهاد‌های عضو ایجاد کند.

امیری در پایان گفت: مدرسه سنگ بنای تعلیم و تربیت است و مردم و مسئولان برای چیدن سنگ بنا باید با همدیگر هم‌فکری داشته باشند.

انتهای پیام/86004/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول