اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

نواخته شدن زنگ بیش از 2 هزار مدرسه در بوشهر همزمان با آغاز سال تحصیلی

معاون استاندار بوشهر گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی زنگ دو هزار و 86 مدرسه در استان بوشهر نواخته می‌شود.

نواخته شدن زنگ بیش از 2 هزار مدرسه در بوشهر همزمان با آغاز سال تحصیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسن پرآور امشب در نشست هماهنگی برگزاری بازگشایی مدارس، با تبریک آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: زنگ شکوفه‌ها ساعت 8 صبح روز 31 شهریور نواخته می‌شود و 19 هزار کلاس اولی فعالیت تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی در استان بوشهر یکهزار و 500 نفر بیش از سال تحصیلی گذشته است، ادامه داد: امسال 184 هزار دانش‌آموز همزمان با آغاز سال تحصیلی راهی دو هزار و 86 کلاس درس می‌شوند.

معاون استاندار بوشهر از افتتاح یک‌هزارمین کلاس درس ستاد اجرایی فرمان امام راحل در بوشهر خبر داد و گفت: یک‌هزارمین کلاس درس که به همت ستاد اجرایی فرمان امام راحل در قالب یک مدرسه دوازده کلاسه تحت عنوان مدرسه استثنایی برکت بنا شده است در روز اول مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

پرآور افزود: مدرسه 6 کلاسه شهید رجبی شهر شنبه نیز که بر اثر زلزله 20 فروردین امسال تخریب شده بود به همت اداره‌کل نوسازی مدارس بازسازی و زنگ بازگشایی مدارس شنبه نیز در این مدرسه نواخته خواهد شد.

وی در ادامه برگزاری رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور در مرکز استان، استقبال از ورود پیکر 10 شهید گمنام دفاع مقدس در فرودگاه بوشهر و بازسازی عملیات خیبر در هفته دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: نیروهای مسلح صبح 31 شهریور با رژه، توان رزمی و دفاعی خود را در میدان امام مرکز استان به نمایش می‌گذارند.

معاون استاندار بوشهر به بازسازی عملیات خیبر در بوشهر پرداخت و متذکر شد: نیروهای منطقه دوم دریایی سپاه، عملیات خیبر را در ساحل بوشهر بازسازی می‌کنند و عصر 31 شهریور این عملیات از میدان نفتکش تا منطقه جلالی بوشهر اجرایی خواهد شد.

پرآور همچنین با بیان اینکه 10 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در بوشهر در هفته دفاع مقدس تشییع می‌شود، ابراز کرد: این 10 شهید گمنام ساعت 7 صبح روز دوم مهرماه پس از زیارت عاشورا از روبه‌روی بسیج مرکزی بوشهر تشییع می‌شود که برای رفاه حال کارکنان ادارات برای حضور پرشور در مراسم تشییع، ادارات بوشهر روز دوم مهر تعطیل است.

وی با بیان اینکه این شهدا در4 نقطه نیروگاه اتمی بوشهر، جزیره شیف، چغادک و بندرریگ به خاک سپرده می‌شوند، خاطرنشان کرد: شهدایی که در نیروگاه اتمی دفن می‌شوند دوم مهر پس از تشییع در مرکز استان به این مکان منتقل می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سه شهید گمنام در جزیره شیف دفن می‌شود، افزود: سه شهید گمنام بنا در خواست اهالی و بزرگان منطقه در روز سوم مهر ماه در جزیره شیف تشییع و سپس در نقطه تعیین شده دفن خواهد شد.

وی تأکید کرد: سوم مهرماه نیز سه شهید پس از تشییع بر روی دستان مردم شهیدپرور بندرریگ در آنجا خاکسپاری می‌‌شود.

معاون استاندار بوشهر در پایان با بیان اینکه مراسم تشییع و دفن شهدای گمنام در چغادک چهارم مهر ماه است، تصریح کرد: 2 شهید والامقام هشت سال دفاع مقدس روز چهارم مهرماه در شهر چغادک تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول