اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نکا:

طرح مزرعه تابستانی من در 15 مدرسه نکا انجام شد

مدیر آموزش و پرورش نکا از اجرایی شدن طرح مزرعه تابستانی من در 15 مدرسه نکا خبر داد.

طرح مزرعه تابستانی من در 15 مدرسه نکا انجام شد

اصغر کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا با اشاره به اینکه طرح مزرعه تابستانی من امسال برای نخستین بار در طول تابستان برگزار شد اظهار داشت: این طرح با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در سطح مدارس و مزارع زیر نظر این سازمان برگزار شد.

وی افزود: اهداف اصلی اجرای این طرح پربارسازی اوقات فراغت دانش‌آموزی، حرفه‌آموزی، آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل گوناگون و انجام آن است.

کارگر با بیان اینکه در اجرای این طرح 15 مدرسه و مجتمع آموزشی مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: در مجموع 200 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در این طرح به عنوان شرکا به‌کارگیری شدند.

وی گفت: براساس بخشنامه و دستورالعمل ارائه شده این طرح از سال آینده در گستره وسیع‌تر و در عرصه‌های تولیدی دیگری مانند پرورش طیور،شیلات،قارچ، کرم ابریشم، زنبورداری، دانه‌های روغنی و گل‌های آپارتمانی ادامه می‌یابد.

کارگر افزود: دانش‌آموزان در طرح مزرعه تابستانی من در نکادر مزارع پنبه، صیفی‌جات، کشت شالی و پرورش ماهی مشارکت کردند.

وی ادامه داد: این طرح تابستان امسال نخستین بار با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، آموزش مهارت و کارآفرینی به آنان، توسعه حرفه خانوادگی و انتقال تجربیات و فرهنگ اشتغال اجرا شد.

مدیر آموزش و پرورش نکا اظهار داشت: استان مازندران در اجرای این طرح در رتبه نخست قرار گرفته است.

کارگر افزود: طرح اوقات فراغت نیز یکی از طرح‌های مهم نظام آموزش و پرورش است که با هدف شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری و ورزشی مورد توجه است و با قوت نیز دنبال می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف نیروهای توانمند شناخته شوند.

وی گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، آموزش مهارت و کارآفرینی به آنان، توسعه حرفه خانوادگی و انتقال تجربیات و فرهنگ اشتغال از جمله برنامه‌هایی بود که با اجرایی شدن این طرح دنبال می‌شد.

کارگر افزود: امروز نیاز مشارکتی و همکاری از اولویت خاصی برخوردار است و باید در برنامه‌ریزی‌ها این اتحاد و همکاری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول