اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

حوادث سوریه تجلی توحش مدعیان حقوق بشر است

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به حوادث پیش آمده در سوریه گفت: حوادث سوریه تجلی توحش مدعیان حقوق بشر است.

حوادث سوریه تجلی توحش مدعیان حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید مصطفی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به اهمیت سنت امتحان الهی اظهار داشت: ریشه واژه امتحان از مَحَنَ به معنای آزمایش است.

وی ادامه داد: آزمایش الهی برای این نیست که خداوند درجه ایمان بندگانش را بسنجد، برای این است که خود بنده متوجه شود چه مقدار در راه خدا استوار است.

امام جمعه موقت ورامین سپس بیان ایمان به زبان را برای ورود به بهشت کافی ندانسته و افزود: خداوند در آیه‌ای از قرآن می‌فرمایند «أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَلَمَّا یَأْتِکُم مَّثَلُ الَّذِینَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِکُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاء وَالضَّرَّاء وَزُلْزِلُواْ حَتَّی یَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ مَعَهُ مَتَی نَصْرُ اللّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِیب.»

حجت‌الاسلام احمدی در تشریح معنای این آیه عنوان کرد: «ورود به بهشت، بدون تحمل سختی‌ها و مصائب، پنداری بیش نیست.» ،امتحان کننده خداوند است، در حالی که بر احوالات بنده آگاه می‌باشد.

دحو الارض و تولد امام رضا (ع)

وی در ادامه با اشاره به روز دحوالارض تصریح کرد: دحو الارض، مطابق با 25 ماه ذوالقعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند «نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذوالقعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»

وی سپس میلاد پر برکت امام رضا (ع) را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: حضور بارگاه ملکوتی این حضرت در کشور ما مایه مباهات و افتخار ایرانیان است.

احمدی دشمنی‌های پنهانی مامون با حضرت را نشان از ترس وی از محبوبیت و شخصیت حضرت دانسته و  تأکید کرد: مامون بارها سعی کرد حضرت را خفیف کند اما هرگز نتوانست.

حوادث سوریه تجلی توحش مدعیان حقوق بشر است

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به حوادث سوریه افزود: امروز در سوریه به وضوح می‌بینیم دولت‌هایی که ادعای طرفداری از حقوق بشر را می‌کنند چه‌طور تصمیم به جنایت علیه مردم سوریه گرفتند و کشتار مردم و ویرانی خانه‌های آن‌ها برایشان اهمیتی ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: سکوت سران مرتجع عرب هم در قبال وحشی‌گری‌ها و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین و غزه خجالت‌آور است، این اوج وحشیت است که افرادی که دم از انسانیت می‌زنند ملت‌ها را می‌کشند به عنوان دفاع از حقوق بشر جنایت می‌کنند.

ریشه مشکلات موجود در مصر بی‌ولایتی آن‌ها است

امام جمعه موقت ورامین ضمن تاسف از حوادث رخ داده در مصر تأکید کرد: اتفاقاتی که در مصر رخ می‌دهد به دلیل ناتوانی مدیران آن‌ها در حفظ و اداره انقلاب است.

احمدی اضافه کرد: اخوان‌المسلمین بیش از 40 سال با حکومت قبلی مصر مبارزه می‌کرد و پس از این 40 سال توانست انقلاب را به پیروزی برساند اما نتوانستند پیروزی را حفظ کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ریشه مشکلات مصر و ضعف اصلی آن‌ها از بی‌ولایتی است، اگر آن‌ها رهبری مانند امام خمینی (ره) داشتند به مشکلات برخورد نمی‌کردند.

انتهای پیام/2462/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول