اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان:

اصلاح و ارشاد؛ رویکرد ستاد احیای امر به معروف در دانشگاه‌هاست

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: رویکرد این ستاد در دانشگاه‌ها و جامعه، اصلاح و ارشاد است و این مهمترین کار برای ترویج این دو فریضه الهی است.

اصلاح و ارشاد؛ رویکرد ستاد احیای امر به معروف در دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود الله‌مرادی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته دانشجویی و دانشگاه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان که با حضور روسای دانشگاه‌های سطح استان در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: در صورتی که بخواهیم در دانشگاه‌ها تاثیرگذار باشیم باید زمینه را برای پذیرش نقد و نقدپذیری فراهم کنیم.

به گفته جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، تاثیرگذاری در دانشگاه‌ها تنها با همکاری روسا، اساتید و مسئولان نهاد نمایندگی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: ترویج دین و آموزه‌های اسلام جزو وظایف تمامی مسئولان است و روسای دانشگاه‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند لذا باید تمام توان خود را در این زمینه بکار گیرند تا مسائل و مشکلاتی دامنگیر آنها نشود.

الله‌مرادی تصریح کرد: ما به عنوان ستاد احیا مطلق به دنبال مچ‌گیری و ضایع کردن افراد نیستیم بلکه کار ما اصلاح و ارشاد است و برای این قضیه نیز از افرادی با وجهه خوب در جامعه استفاده می‌شود.

وی گفت: اگر افرادی که برای امر به معروف و نهی از منکر بهره گرفته شود که خود آنها اعتقادی به این دو فریضه الهی نداشته باشند، اقدامات بی‌اثر بوده و نتیجه عکس خواهد داشت.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تشکیل شورای امر به معروف در دانشگاه را از اولویت‌های ستاد استان خواند و گفت: بسته‌ای نیز برای پیشبرد اهداف شوراها امر به معروف در دانشگاه‌ها تهیه شده است که باید اجرایی شود.

وی نشست توجیهی(هم‌اندیشی) امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با محوریت امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه، برگزاری مسابقه کتابخوانی آموزشی، نشست هم‌اندیشی در ابعاد مختلف امر به معروف و نشست توجیهی با مسئولان تشکل‌های دانشجویی را از محورهای بسته ترویج امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها برشمرد.

الله‌مرادی همچنین خواستار توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قالب اختصاص بخشی از مطالب نشریات دانشجویی به این دو فریضه و حمایت از پایان‌نامه‌هایی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌های استان شد.

وی در پایان گفت: بی‌شک دانشگاه به عنوان رکن رکین تصمیم‌سازی نقش موثری در فرهنگ دارد و دستیابی به اهداف فریضتین امر به معروف و نهی از منکر با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها در قالب استفاده از اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاهی تسهیل می‌شود.

انتهای پیام/79001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول