اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان:

انتخاب یک معلم از گزینش یک قاضی به مراتب مهم‌تر است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: انتخاب و گزینش یک معلم از گزینش یک قاضی به مراتب مهم‌تر است و لذا باید مسئولان آموزش و پرورش در این مسئله دقیق‌تر باشند.

انتخاب یک معلم از گزینش یک قاضی به مراتب مهم‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در آستانه بازگشایی مدارس در دیدار مدیرکل ، شورای معاونین مدیران و رئیسان ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان، آموزش و پرورش را مرجع اصلی گسترش فرهنگ اسلامی دانست و گفت: انتخاب و گزینش یک معلم از گزینش یک قاضی به مراتب مهم‌تر است و لذا باید دقیق‌تر باشید.

وی خاطر نشان کرد: نسل‌های آینده کشور در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند و معلم و فراتر از آن مدیر یک مدرسه می‌تواند برای تربیت صحیح و اسلامی آنها برنامه‌های گوناگونی داشته باشد و این بزرگ‌ترین نعمتی است که شما معلمان و مدیران را شامل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری معلم را در اعمالی که دانش آموزش در آینده انجام می‌دهد سهیم دانست و افزود: ثمره کار یک معلم خوب می‌تواند کسی چون امام خمینی (ره) باشد که جهانی را متحول کرد، بنابراین در همه قدم‌ها و اثرهای این مرد بزرگ سهیم است و چنانچه رفتار یک معلم عامل انحراف یک دانش آموز شود، معلم نیز از مکافات عمل او بی بهره نخواهد بود.

وی به روایتی از امام رضا(علیه‌السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: امام رضا (علیه‌السلام) می‌فرمایند: از ما نیست کسی که هر روز به حساب نفس خود رسیدگی نکند تا اگر کار خوبی انجام داده از خدا طلب فزونی و اگر گناهی مرتکب شده استغفار کند.

آیت‌الله طباطبایی افزود: خروج از لوای اهل بیت (علیهم السلام) ممکن است به صورت تدریجی اتفاق بیفتد، چرا که اعمال نیک انسان در ذهن می‌ماند و اعمال بد فراموش می‌شود و همین امر موجبات غرور و دوری از خدا را برای او فراهم و حرکت در این مسیر را روان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: هر انسان برای خوب یا بد شدن مبنا دارد و مبنایی‌تر از معلم کسی نیست، بنابراین مدیران و مسئولان آموزش و پرورش باید نظارت دقیق و کافی در به‌کارگیری و عملکرد افراد به عنوان یک معلم داشته باشند.

در این دیدار مجید عاملیان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان علت حضور خود را ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و ولی فقیه، مقام معظم رهبری (مد‌‌ظله) عنوان کرد و گفت: در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نام‌گذاری شد، آموزش و پرورش به  خوبی سهم خود را در حماسه سیاسی ایفا کرد.

عاملیان اذعان داشت: آموزش و پرورش در ایجاد انگیزه برای حضور حداکثری و هم در اجرای انتخابات از همه ظرفیت خود چه نیروی انسانی و چه تجهیزات سخت افزاری و فضای آموزشی استفاده کرد و آنچه به عنوان حماسه اقتصادی می‌تواند تحقق پیدا کند بالا بردن بهره وری است که در این راستا تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/2301/ل/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول