اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تدوین متون ترویجی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث:

واحدهای تخصصی تولید کتاب کودک راه‌اندازی می‌شود

مدیر تدوین متون ترویجی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از راه‌اندازی واحدهای تخصصی تولید کتاب کودک با هدف نشر معارف قرآن و حدیث در سال جاری خبر داد.

واحدهای تخصصی تولید کتاب کودک راه‌اندازی می‌شود

مصطفی پورنجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به عمومی‌سازی معارف قرآن و حدیث، به صورت مستقل و جدی اظهار کرد: این موضوع از سال گذشته در دستور کار معاونت فرهنگی مؤسسه قرار گرفته و مؤسسه کم و بیش در این زمینه فعالیت‌ها و آثاری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه، این هدف بزرگ، با استفاده از قالب‌های رسانه‌ای، مکتوب و برنامه‌های فرهنگی تحقق پیدا می‌کند.

مدیر تدوین متون ترویجی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به استفاده از قالب‌های متن‌محور هنری برای ترویج معارف گفت: مخاطب‌محوری، خلاقیت و استحکام علمی در تولید آثار در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تولید 10 عنوان کتاب کودک با موضوع زندگی‌نامه اهل بیت(ع) و مضامین اخلاقی و تربیتی عنوان داشت: عطر گل سرخ، فرشته روی زمین، خانه خدا در کوچه ماست بر اساس فرهنگ‌نامه مسجد، یار پیامبر(ص) با موضوع زندگینامه امام علی(ع) و نوگل باغ پیامبر(ص) با موضوع زندگینامه امام حسن(ع) از جمله آثاری هستند که با موضوع زندگی‌نامه اهل بیت(ع) منتشر شده‌اند.

پورنجاتی زیباترین سرزمین دنیا، قصه‌های حدیثی شب، تولدت مبارک، تو میوه درختی و گل همیشه بهار با موضوع زندگینامه امام حسین(ع) را از آثار دیگر منتشر شده این واحد موسسه ذکر کرد.

وی تولید پنج عنوان مجموعه داستان کوتاه بر اساس بازنویسی احادیث اهل بیت(ع) را از آثار دیگر بخش تدوین متون ترویجی ذکر کرد و افزود: ریحانه‌های دشت خون، من ازدواج نمی‌کنم، زندگی را از نو آغاز کن، خاطره‌های بی‌نشان و مؤمن دارا مؤمن ندار از جمله آثار منتشر شده در این بخش است.

مدیر تدوین متون ترویجی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان داشت: هشت عنوان کتاب با عناوین در حضور دریا، زائر با معرفت، دفتر مشتاقی، برگزیده کتابشناسی امام رضا(ع)، زندگی بر چشمه‌سار حدیث رضوی، مسیحای طوس و دامنه‌های بلند مسیر چشم تو به مناسبت دهه کرامت و همایش ملی حدیث رضوی منتشر شده است.

وی رایزنی با انجمن داستان‌نویسان حوزه برای تشکیل واحد تخصصی تولید آثار داستانی دینی و تشکیل واحد تخصصی گرافیک کتاب و امور هنری نشر را از فعالیت‌های سال گذشته موسسه ذکر کرد.

پورنجاتی خاطرنشان کرد: واحد تدوین متون ترویجی موسسه در سال جاری در نظر دارد واحدهای تخصصی تولید کتاب کودک و تولید کتاب داستان را با هدف نشر معارف قرآن و حدیث و براساس اهداف مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث راه‌اندازی کند.

وی تشکیل کارگروه رصد نیازها و خواسته‌های مخاطبان کتاب‌ها در سنین مختلف، برگزاری نشست‌های همفکری با نویسندگان، ناشران و تصویرگران کتاب و فعال‌سازی واحد بازاریابی، توزیع و فروش آثار را از فعالیت‌های دیگر سال جاری موسسه برشمرد.

انتهای پیام/78003/ت40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول