اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ملایر:

میزان تولید انگور ملایر نسبت به سال گذشته کمتر است

مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: میزان برداشت انگور از باغات ملایر نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

میزان تولید انگور ملایر نسبت به سال گذشته کمتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، نبی‌الله احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه برداشت انگور از باغات شهرستان ملایر از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده است، اظهار داشت: این برداشت تا نیمه دوم مهرماه ادامه دارد.

وی سطح باغات زیر کشت انگور در شهرستان ملایر را 10 هزار و 122 هکتار عنوان کرد و گفت: متوسط برداشت در سال زراعی 91- 92 از هر هکتار 22 تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه ظرفیت تولید انگور در شهرستان بالاست، بیان داشت: تولید سالانه انگور در ملایر 170 هزار تن است که از این میزان 35 هزار تن به سبزه و کشمش تیزابی تبدیل می‌شود.

وی از وجود 65 واحد سبزه پاک‌کنی در ملایر خبر داد و تصریح کرد: این میزان در این تعداد واحد به سبزه تبدیل و فرآوری شده و به بیش از 20 کشور دنیا صادر می‌شود.

احمدی ابراز داشت: از میزان تولید انگور شهرستان 55 هزار تن نیز تازه‌خوری و مابقی نیز به شیره، آبغوره، باسلوق و دیگر مشتقات تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزان شهرستان در باغات مشغول برداشت انگور هستند بیان داشت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال میزان برداشت انگور از باغات شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر علت کاهش میزان برداشت انگور از باغات شهرستان ملایر را کاهش بارندگی و افت آب‌های زیرزمینی عنوان کرد و افزود: سرمازدگی در باغات از دیگر علت‌های کاهش میزان برداشت انگور در ملایر در سال جاری است.

وی تصریح کرد: انگور، نخستین محصول صادراتی شهرستان ملایر انگور بوده و بیشترین سهم صادرات استان را نیز دارد.

احمدی با اشاره به اینکه در راستای تشویق کشاورزان به تولید بیشتر و با کیفیتر برای نخستین بار مسابقه خوشه برتر در ملایر برگزار شد افزود: در این مسابقه 60 نفر از کشاورزان شهرستان محصول تولد شده خود را به صورت خوشه‌های انگور ارائه  داده که کارشناسان کشاورزی شهرستان بعد از داوری ده نفر را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.

وی افزود: ملاک انتخاب وزن خوشه، سلامت خوشه تراکم و یکنواختی در خوشه‌های انگور، زودرسی و... بود و این مسابقه با همکاری جهاد کشاورزی و از سوی شرکت پیمان‌گستر ملایر برگزار شد.

انتهای پیام/89013/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول