اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مربیان و اعضای کانون

تولیدات نمایشی کانون اردبیل در بوته نقد

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تولیدات نمایشی مدیریت آفرینش‌های هنری را در بوته نقد و بررسی قرار دادند.

تولیدات نمایشی کانون اردبیل در بوته نقد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، کارشناس هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در مورد این برنامه که در شش ماه اول سال مرکز کانون استان مجری آن بودند، اظهار داشت: نمایش از جمله هنرهایی است که به خاطر ویژگی‌ها و جذابیت‌های منحصر به فرد، علاقمندان زیادی در مراکز دارد.

داریوش علومی تصریح کرد: کانون در پاسخ به این علاقه همه ساله برنامه‌های زیادی در سطح استان و کشور طراحی و اجرا می‌کند تا بتواند از ظرفیت‌های این هنر در پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای نمایش و نقد فیلم، برنامه‌های تازه‌ای از سوی مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر تدارک دیده شده که یکی از آنها بررسی میزان علاقه و استقبال اعضا و مربیان مراکز از تولیدات نمایشی کانون است.

علومی اضافه کرد: تاکنون تولیدات کانون که در قالب یک بسته نمایشی شش‌تایی به مراکز کانون ارسال شده است بارها برای اعضا پخش شده و میزان استقبال از آنها مورد محک قرار گرفته است.

این مسئول بیان کرد: از سوی دیگر جلساتی نیز به نقد و بررسی این آثار اختصاص یافته که حاوی نکات مثبت و آموزنده‌ای برای اعضا بوده است.

وی یادآور شد: در آغاز سال، شش نمایش تولیدی کانون که در قالب فیلم آماده و به استان ارسال شده بودند، به تمامی مراکز استان ارسال شدند تا برای اعضا به نمایش گذاشته شوند.

کارشناس هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد فیلم‌ها زیاد بود و امکان به نقد گذاشتن همه آنها در یک مرکز و در مدت کوتاه مقدور نبود به همین خاطر مقرر شد هر مرکز از بین شش نمایش، دو گزینه را به انتخاب واحد هنری نقد و بررسی کند.

علومی گفت: مربیان قبل از نمایش فیلم موظف بودند تا فیلم را تماشا کرده سپس برای تماشا و نقد توسط اعضا آماده کنند.

در نهایت فیلم‌های سفر به سرزمین لک‌لک‌ها و روز عجیب در مراکز انگوت، سه مشگین‌شهر، سه اردبیل، کوثر دو، نیر، پارس‌آباد یک، فیلم‌های خاله مرجان و خروس و خداحافظ راکون پیر در مراکز جعفرآباد، اصلاندوز، کوثر یک، پنج اردبیل، دو مشگین‌شهر، اردبیل دو و فیلم‌های شبان یلدا و افسانه‌های نو در مراکز اردبیل یک، یک مشگین‌شهر، بیله‌سوار، گرمی، نمین، خلخال پخش و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وضعیت پخش نمایش‌ها در مراکز یکسان نبود زیرا بعضی از آنها امکانات نمایش فیلم را داشتند و بعضی مجبور بودند با ابزارهای محدودتری چون رایانه برای تعداد اندکی از اعضا فیلم‌ها را به نمایش بگذارند با این حال و علی‌رغم بعضی مشکلات دیگر نمایش‌ها برای اعضا پخش شد تا میزان استقبال و علاقمندی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

پودمان آموزشی «نقد و نمایش فیلم کودک و نوجوان» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پودمان آموزشی ضمن خدمت «نقد و نمایش فیلم کودک و نوجوان» به مدت 32 ساعت آموزشی برای 22 مربی فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مرکز شماره دو اردبیل برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه پودمان آموزشی «نقد و نمایش فیلم کودک و نوجوان» حسین یوسفی کارشناس مسئول فرهنگی کانون استان اردبیل به لزوم برگزاری دوره نقد فیلم و هدف از برگزاری دوره پرداخت و گفت: فعالیت نقد و نمایش فیلم از فعالیت‌های مهم مراکز کانون است که به دلیل عدم توجه و کمبود اطلاعات از جانب مربیان با وجود علاقه اعضا به نمایش فیلم این فعالیت در مراکز فرهنگی، هنری مهجور مانده است و با توجه به اینکه این پودمان آموزشی برای مربیان مسئول مراکز نیز در سال90 برگزار شده بود، امید است که با برپایی این دوره و شرکت فعال مربیان در کارگاه‌های نقد فیلم بتوان قسمت‌هایی از این کمبود و کاستی‌ها را جبران کرد و شاهد پویایی این فعالیت در مراکز بود.

در این پودمان آموزشی در مورد تاریخچه فیلم کودک و نوجوان، اهداف و کاربردهای نمایش فیلم کودک و نوجوان، شناخت انواع فیلم، شناخت عناصر فیلم و نقد و تحلیل فیلم مطالبی توسط مدرس ارایه شد که جلسات روندی دو سویه داشت و تعامل بین مربی و مدرس کاملاً مشهود بود.

فتانه احمدی هادی کارشناس آموزش و تحقیقات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با تأکید بر اهداف این دوره آموزشی که شامل تقویت قدرت استدلال، تفکر انتقادی و خلاق، شناخت فیلم‌های کودک و نوجوان و شناخت تأثیر کودکان و نوجوانان از فیلم کودک و نوجوان، از همکاری و حضور فعال مربیان در جلسات آموزشی تشکر کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود مربیان شرکت‌کننده در این دوره با کوله‌باری از تجربه در راستای تحقق اهداف تربیتی و فرهنگی فعالیت‌های کانون موفق عمل کنند.

انتهای پیام/62001/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول