اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته امداد برخوار:

2 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی برخوار قرار دارند

مسئول کمیته امداد امام خمینی شهرستان برخوار با اشاره به خانواده‌های تحت حمایت در 6 ماهه نخست سال جاری گفت: تا کنون 2 هزار و 38 خانواده تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی شهرستان برخوار قرار دارند.

2 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی برخوار قرار دارند

علیمحمد کاظم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی طی سیاست‌های کلی پنج ساله کشور و ابلاغ دستورات مقام معظم رهبری (مدظله) مبنی بر توسعه نظام پیشگیری آسیب‌های فردی و اجتماعی، حمایت از اقشار محروم، زنان سرپرست خانوار و برنامه چشم‌انداز 20 ساله توسعه خدمات کمیته امداد امام خمینی برای خانواده‌های تحت حمایت بر اساس خدمات مددکاری و توانمندسازی است.

وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد امام خمینی شهرستان برخوار از همان اوایل سال 1357 آغاز شده است، افزود:  در سال 1391، 2 هزار و 77 خانواده تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی شهرستان برخوار قرار داشته‌اند که از کل خدمات مستمری، فرهنگی، عمران، درمان، وام، جهیزیه و اکرام برخوردار بوده‌اند که تعداد آنها نزدیک به 3 هزار و 536 نفر بوده‌اند.

مسئول کمیته امداد برخوار با اشاره به آمار و ارقام خانواده‌های تحت حمایت در این شهرستان در 6 ماهه اول سال 1392 ادامه داد: در سال 1392 تاکنون 2 هزار و 38 خانواده تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی شهرستان برخوار قرار داشته‌اند که از کل خدمات مستمری، فرهنگی، عمرانی، درمان، وام، جهیزیه و اکرام برخوردار بوده‌اند که تعداد آنها نزدیک به 3هزار و489  نفر می‌رسد.

وی با اشاره به بحث‌های خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد گفت: برای خانواده‌هایی که در طرح‌های خودکفایی کمیته امداد امام خمینی شرکت می‌کنند حمایت‌ها و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

کاظم‌زاده با اشاره به طرح‌های امداد و اشتغال بدون سود،تاکید کرد: در سال 1391،نزدیک به 50 طرح امدادی داشته‌ایم که تقریباً یک میلیارد و 997 ریال میزان اعتبارات و هزینه این طرح‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه به مددجویان کمیته امداد که شغلی ندارند سرانه آموزش رایگان ارائه می‌شود، یادآور شد: همانند شغل‌های آرایشگری یا خیاطی برای بانوان 5 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت کرده‌ایم.

مسئول کمیته امداد برخوار با بیان اینکه تسهیلات بانکی در سال گذشته 10 میلیون تومان بوده است، ادامه داد: امسال این تسهیلات به 15 میلیون تومان ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به مدت زمان بازپرداخت وام‌های اشتغال‌زایی بیان داشت: بازپرداخت شغل‌های خدماتی60 ماه و شغل‌های پایه 84 ماه است،البته بانک این قضیه را رعایت نمی‌کند.

کاظم‌زاده با بیان اینکه در سال 91 تقریبا 245 خانواده مددجو که از تسهیلات استفاده کردند کمیته امداد به عنوان کارفرما تمام حق بیمه اجتماعی آنها را پرداخت کرده، تصریح کرد: مبلغ حق پرداختی بیمه آنها به سازمان تامین اجتماعی 133 هزار و 550 تومان بوده که 35 هزار و 500 تومان این مبلغ تخفیف یارانه ماهیانه بوده است.

وی با بیان اینکه هر ساله 70 درصد درآمد جشن عاطفه‌ها به آموزش و پرورش و 30 درصد دیگر آن بابت هزینه‌های اجرای صرف می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان درآمد جشن عاطفه‌ها در کل شهرستان برخوار از منابع پرداخت زکات در سال 1391  نزدیک به  3 میلیارد و 185 میلیون ریال بوده و بقیه این درآمد، 9 میلیارد و 193 میلیون ریال بوده که جمع کل این دو موارد درآمد 12 ماهه کمیته امداد شهرستان است.

این مسئول گفت: در سال 1392 میزان زکات در 6 ماهه اول سال 92 میلیارد و 914 میلیون ریال بوده که درآمدهای متفرقه آن 3 میلیارد و 461 میلیون ریال بوده که در حال حاضر کمیته امداد سرفصل درآمدهای زکات و فطریه را در بحث محسنین قرار داده است.

وی با بیان اینکه 52 طرح با نام‌های مختلفی همانند شفا، کوثر و رضوان که هر ساله توسط کمیته امداد برگزار می‌شود، اذعان داشت:  در سال 1391 نزدیک به187 یتیم داشتیم که توسط 651 حامی مبالغ مختلفی به آنها کمک شده است.

کاظم‌زاده افزود: بیش‌ترین حامی ایتام‌ها شاهین‌شهر بوده است که با راه‌اندازی یک سایت برای کارکنان خود، ماهیانه مقداری به حساب هر یتیم واریز می‌کند.

وی با بیان اینکه سرانه هر یتیم 57 هزار تومان در سال 91 بوده است، تاکید کرد: در سال گذشته هر یتیمی دارای سه حامی بوده که در مواجه با تعداد ایتام 6 ماه اول سال 1392 نزدیک به 186 یتیم بوده که 73 حامی داشته‌اند و سرانه هر یتیم 71 هزار تومان پرداخت شده است.

مسئول کمیته امداد برخوار با بیان اینکه در شهرستان برخوار در سال 1391 نزدیک به 442 زن سرپرست خانوار  که زیرمجموعه آنها از خدمات درمانی و بازنشستگی تامین اجتماعی استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: 245 طرح اشتغال‌زایی داشته‌ایم که 667 طرح بیمه اجتماعی شدند که در مقابل آن در سال 1392 نزدیک به 252 طرح خودکفایی داشتیم که 456 نفر بیمه‌ شده‌اند.

وی اضافه کرد: یک سری از مددجویان از خدمات کارت درمانی برخوردار می‌شوند که وقتی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند 90 درصد هزینه آنها رایگان محسوب می‌شود و 10 درصد خود مددجو پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/63023/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول