اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکمیته امداد حضرت امام خمینی جهرم خبر داد

استفاده 101 خانوار زندانی از تسهیلات کمیته امداد جهرم

مدیر کمیته امداد امام خمینی جهرم از بهره‌مندی 101 خانوار از تسهیلات این نهاد حمایتی در جهرم خبر داد.

استفاده 101 خانوار زندانی از تسهیلات کمیته امداد جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی زندان جهرم، سیدمحمد رضوی زادگان در بازدید از زندان جهرم اظهار داشت: زمانی که سرپرست خانواده‌ای به هر علت زندانی می‌شود، آسیب‌های اجتماعی بیشتری خانواده او را تهدید می‌کند که نهادهای حمایتی باید در راه کمک به آن خانواده گام بردارند و این یاری رساندن موجب کاهش آسیب‌های حبس می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان جهرم از حضور یکی از کارکنان این نهاد در زندان برای شناسایی زندانیان واجد شرایط مساعدت خبر داد و افزود: با هدف تسهیل در ارائه خدمات و رفاه حال خانواده‌های زندانیان مقرر شده معاون کمیته امداد این شهرستان در وقت‌های معین در زندان حضور یابد تا با همکاری مددکار نسبت به شناسایی زندانیان واجد شرایط اقدام و در اسرع وقت نسبت به حمایت از خانواده‌های آنان اقدام کنیم.

رضوی زاده تصریح کرد: این نهاد حمایتی امکان پرداخت وام به زندانیان در جرایم مالی تا سقف 60 میلیون ریال و پرداخت دیه‌های غیرعمد تا 80 میلیون ریال به صورت قرض‌الحسنه را دارد و تسهیل در پرداخت این‌گونه وام‌ها از عمده فعالیت‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 101 خانوار زندانی نیازمند واجد شرایط از تسهیلات این نهاد حمایتی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: خانواده‌های زندانیان نیز مانند سایر مددجویان زیر پوشش می‌توانند از تمام خدمات اعطایی نظیر وام‌های اشتغال و مشاغل خانگی، آموزش در زمینه حرفه‌آموزی، خدمات درمانی، پرداخت بخشی از اجاره مسکن، حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان و غنی‌سازی اوقات‌فراغت آنان در کانون فرهنگی کمیته امداد، استفاده کنند.

رضوی زادگان ادامه داد: افراد جامعه به ویژه صاحبان مشاغل باید با نگرش مثبت به زندانیان نگاه کنند که زندانی در زندان اصلاح شده و برای بازگشت به جامعه در مشاغل از آنها استفاده کنند و در همین راستا این نهاد قصد دارد تا در امور عمرانی و خدماتی از زندانیان واجد شرایط بهره ببرد.

وی ادامه داد: اگر چه به لحاظ کمبود امکانات نتوانسته‌ایم به تمام خانواده‌های زندانیان نیازمند خدمات ارائه دهیم اما با حضور سایر نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی، انجمن حمایت و سایر موسسات خیریه در این عرصه می‌توان گام‌های موثری در راستای بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های نیازمند زندانی برداشت.

در پایان این بازدید جعفر رجبی رئیس زندان جهرم ضمن قدردانی از عملکرد این نهاد در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بر تعامل هرچه بیشتر با زندان تاکید کرد.

انتهای پیام/2448/ب/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول