اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان

3 هزار زندانی زیر پوشش کمیته امداد اصفهان هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: کمتر از یک درصد از جمعیت شهر اصفهان و نزدیک 17 درصد از جمعیت شهرستان‌ها زیرپوشش کمیته امداد اصفهان هستند.

3 هزار زندانی زیر پوشش کمیته امداد اصفهان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی مجلس‌آراء ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران عامل انجمن حمایت از زندانیان استان اصفهان که با حضور رئیس کل دادگستری استان اصفهان، دادستان‌ها و فرمانداران شهرستان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه نزدیک به هشت هزار و 500 خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند، اظهار کرد: اصفهان نخستین کلانشهر مهاجرپذیر پس از تهران است که 45 درصد از جمعیت آن در خود شهر اصفهان ساکن هستند.

وی با بیان اینکه هیچ کجای کشور خیریه‌های تخصصی فعال نیست، اما در اصفهان خیریه‌های تخصصی داریم، افزود: کمیته امداد اصفهان ماهیانه نزدیک به سه میلیارد و 800 میلیون تومان مستمری به خانواده‌ها پرداخت می‌کند که هرچند این مستمری زیر 100 هزار تومان است، اما در کنار آن خدماتی همچون درمان، هزینه تحصیلات، هزینه جهیزیه و سبد کالا هم داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس، کمیته امداد مبلغ 10 هزار تومان به هر دانش‌آموز زیرپوشش اختصاص داد که با کمک خیران این مبلغ به 34 هزار تومان رسید.

وی با اشاره به 220 میلیارد تومان هزینه کمیته امداد در سرفصل‌های مختلف، ادامه داد: سال گذشته خیران 9 میلیارد و 900 میلیون تومان به کمیته امداد کمک کردند.

مجلس‌آراء به 135 نخبه کشوری زیر پوشش کمیته امداد اشاره کرد و یادآور شد: 14 هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد اصفهان هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در کل استان اصفهان نزدیک به سه هزار خانواده زندانی زیرپوشش کمیته امداد هستند که همانند سایر افراد زیرپوشش از خدمات استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تأکید کرد: کمیته امداد هیچ مشکلی برای زیرپوشش درآوردن  خانواده‌ زندانیان پس از آزادی زندانی ندارد و بیشترین مشکل کمیته امداد همین ارتباط و تعامل بین دستگاهی است.

وی اذعان کرد: 17 درصد جمعیت شهرستان اصفهان زیرپوشش کمیته امداد و در خود شهر اصفهان جمعیت تحت پوشش زیر یک درصد است که دلیل عمده آن کمک خیریه‌ها و خیران است که بار کمیته امداد را کاهش و به زیر یک درصد رسیده است.

مجلس‌آراء گفت: خانواد‌ه‌هایی که سرپرستشان در زندان است به مراتب از کسانی که سرپرستشان از کار افتاده و یا بیماری‌ صعب‌العلاج دارد شرایط بدی دارند.

وی گفت: باید خیران را بیشتر با این قضایا همراه کرد: چراکه برخی از خیران با شنیدن کمک زندانی، چندان تمایلی به کمک نشان نمی‌دهند؛ در حالی که این خانواد‌ه‌ها بیشتر در معرض خطر و نیازمند به کمک هستند.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول