اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانش‌آموز طلایی المپیاد ادبی کشور:

2 رشته را در دانشگاه دنبال می‌کنم / با توکل به خدا به موفقیت رسیدم

دارنده نشان طلای المپیاد ادبی کشور در سال 92 گفت: می‌خواهم دو رشته اقتصاد و ادبیات را در دانشگاه دنبال کنم.

2 رشته را در دانشگاه دنبال می‌کنم / با توکل به خدا به موفقیت رسیدم

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، در بیان ارزش علم و دانش همان بس که خداوند در قرآن به آن تاکیدات زیادی داشته و اهل‌بیت (ع)، پیامبر اسلام و ائمه نیز در خصوص ارزش علم بیانات زیادی را برای ما برجای گذاشتند.

آمل نیز از دیرباز شهر علم، فقاهت، دانش و تفکر بوده است که تحویل علمای زیادی در گذشته‌های دور و حال نیز موید این ادعا است.

هم‌اکنون نیز وجود عالمان و فرهیختگان زیادی در این شهر نظیر علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی و آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی مفسر کبیر قرآن کریم همانند نگینی در اوج قلل علمی جهان اسلام می‌درخشند و تلالو دارند.

هم‌اکنون نیز در بخش دانش‌آموزی نیز المپیادی‌های شهرهای مختلفی که در سطح کشور، رقابت‌های بین‌المللی و جهانی مدال‌آوری دارند به همراه نفرات برتر ماراتن بزرگ کنکور توانمندی‌های خود را به رخ یکدیگر می‌کشند.

به پاس قدردانی و قدرشناسی کسب مدال طلای المپیاد علمی و ادبی کشور در سال‌جاری توسط فروزان مهرپویان و تلاش و همت خانواده‌ و معلمانش محمدعلی امیری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمد رحمانی امام جمعه و شعبانعلی واحدی سرپرست فرمانداری ویژه آمل به دیدار این خانواده رفتند.

این دانش‌آموز طلایی المپیاد ادبی کشور که در مرکز فرزانگان آیت‌الله محمدتقی آملی این شهرستان درس می‌خواند در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ادبیات نقطه آغازی ندارد بلکه در روح هر انسانی جریان داشته و جاری است.

فروزان مهرپویان ادامه داد: این جریان ادبیات در روح همه مردم نه تنها در ایران بلکه در همه جا و همه کس می‌تواند اتفاق بیافتد.

از ابتدای زندگی ادبیات با من بوده است

وی با اعلام این‌که ادبیات از هیچ رشته‌ای جدایی‌پذیر نیست، گفت: به نظرم این رشته بیشتر از تاریخ ارزش و اهمیت دارد.

مهرپویان با اشاره به این‌که از ابتدای زندگی ادبیات با من بوده است، عنوان کرد: از داستان‌های کوتاه و کودکانه‌ای که مادرم در کودکی برایم تعریف می‌کرد تا هم‌اکنون که توانستم به مدال طلای المپیاد کشوری دست پیدا کنم ادبیات با من هست.

این دانش‌آموز طلایی آملی با اعلام این‌که علاقه بسیار زیادم به ادبیات در دوران کودکی با مطالعه شعر، داستان‌ها، مقالات و مطالب ادبی هویدا شد، اظهار داشت: این علاقه‌مندی تا جایی پیش رفت که در سال سوم دبیرستان زمانی که رشته تحصیلی‌ام ریاضی و فیزیک بود به سمت این رشته شیرین گرایش پیدا کرده و به این سمت و سو کشیده شدم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد سطح کمی و کیفی مراحل مختلف المپیاد ادبی کشور خاطرنشان کرد: مرحله نخست این رقابت‌های سخت و دشوار بهمن‌ماه سال گذشته پیگیری شد که در آن با توجه به مطالعاتی که داشتم به راحتی پذیرفته شده و گام به مرحله بعد نهادم.

بهره‌گیری از تجربیات اساتید بسیار مفید بود

مهرپویان در مورد کلاس‌های تقویت بنیه علمی مازندران که اوایل سال در مرکز استعدادهای درخشان آمل برگزار شد، گفت: در این دوره آموزشی 9 روزه واقعاً اساتید مجرب و توانمندی با دانش‌آموزان کار کردند که تجربیاتشان برایم بسیار مفید و کارساز بود.

این دانش‌آموز نخبه آملی با بیان این‌که مرحله دوم المپیاد علمی با توجه به این‌که تنها 44 نفر از سراسر کشور در آن پذیرفته می‌شدند، بسیار دشوار بود، گفت: تجربیات اساتیدم بسیار در این مرحله، مرحله سوم و مصاحبه‌های مختلف المپیاد برایم موثر بود.

دور جدید المپیاد در تهران با اوضاع نامساعد خوابگاه و کمبود امکانات همراه بود

مهرپویان با اشاره به این‌که در حالی از اول تابستان امسال وارد دور جدیدی از المپیاد در تهران شدیم که اوضاع خوابگاه و امکاناتش مساعد نبود، تصریح کرد: در مرحله سوم هشت مرحله امتحان در بخش‌های مختلف را پشت سر گذاشتیم و پس از آن نیز مصاحبه‌ای 40 دقیقه‌ای که بسیار قابل توجه بود را گذراندیم.

می‌خواهم در دانشگاه اقتصاد و ادبیات بخوانم

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر این‌که در دانشگاه قصد دارید در چه رشته‌ای ادامه تحصیل دهید، عنوان کرد: به اقتصاد علاقه زیادی دارم چراکه رشته‌ای از علوم انسانی است و مباحث ریاضی را نیز با خود به همراه دارد البته به ادبیات نیز علاقه‌مندم و می‌خواهم 2 رشته را در دانشگاه دنبال کنم.

با توکل برخداوند، عظم راسخ و تلاش می‌توان به همه مراحل علمی رسید

مهرپویان در پایان به دانش‌آموزان و همسن و سالان خود گفت: با تلاش، سعی و همت می‌توان به هر مرحله علمی دست یافت؛ باید عظمی راسخ در این راه داشت و با اراده حرکت کرد تا با توکل برخدا به موفقیت دست یافت.

===============

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

===============

 

انتهای پیام/86012/م40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول