اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بدون کسب مدال طلا

قم به مقام سوم کاراته بانوان کشور دست یافت

تیم قم بدون کسب مدال طلا در جایگاه سوم رده‌بندی تیمی رقابت‌های قهرمانی سبک دای دو کاراته بانوان کشور جای گرفت.

قم به مقام سوم کاراته بانوان کشور دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیگیری جدی هیئت کاراته استان قم برای رشد و پیشرفت بیش از پیش این رشته ورزشی نسبت به گذشته موجب شده است که کاراته‌کاهای قمی از جمله بانوان فعال در بخش قهرمانی آن حضور مقتدرانه و موفقی در میدان‌های مختلف کاراته داشته باشند.

حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف از مسائل بسیار مهمی است که با تلاش و همکاری تمام بخش‌های این هیئت، زمینه توسعه بیش از پیش این رشته ورزشی را فراهم کرده و اکنون کاراته قم در کشور می‌درخشد.

همچنین فعالیت باشگاه‌های مختلف کاراته استان قم در زمینه تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان مستعد قمی علاقه‌مند به این رشته موجب شده است تا رشد بیشتر این رشته موجب کسب افتخارات فراوان برای ورزش قم در سطح کشور شود.

با تلاش فراوان باشگاه‌های فعال کاراته قم در زمینه پرورش نیروهای مستعد این رشته، اکنون کاراته قم علاوه بر بخش مردان در کاراته بخش بانوان نیز استعداد و توانمندی‌های بسیار زیادی در سطح قهرمانی دارد و موفقیت‌های قابل توجهی نصیب ورزش قم شده است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در شرایط فعلی باشگاه‌های بسیاری در شهر و استان قم به صورت حرفه‌ای به آموزش و پرورش استعدادهای رشته کاراته می‌پردازند ظرفیت بسیار خوبی در کاراته قم وجود دارد که نوید آینده‌ بسیار خوبی را می‌دهد.

یکی از جدیدترین موفقیت‌های کاراته قم در بخش بانوان در هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشوری سبک دای دو کاراته ایران رقم خورد، سبکی که رقابت‌های کشوری آن به میزبانی تهران و در سالن فدک این شهر برگزار شد و با مقام سوم تیم قم همراه بود.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در هماهنگی بین مسئولان این سبک با فدراسیون کاراته، این مسابقات در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان انجام شد که در پایان تیم تهران بر سکوی نخست ایستاد، اصفهان در مکان دوم قرار گرفت و تیم بانوان قم سوم شد.

در رده سنی نونهالان که رقابت‌های آن در اوزان منهای 22، 26، 30 و به اضافه 30 کیلوگرم به انجام رسید، ستایش کاوندی و فاطمه زند در اوزان منهای 30 و به اضافه 30 کیلوگرم 2 نشان برنز را برای تیم بانوان سبک دای دو کاراته قم به ارمغان آوردند.

همچنین در رده سنی نوجوانان این پیکارها که در اوزان منهای 35، 40، 45، 50 و به اضافه 50 کیلوگرم برگزار شد، زهرا برمایون، سارا کریمی، فاطمه اسکندری، مرضیه افشاری، شقایق نظری و یاسمین اسفینی به یک نشان نقره و پنج برنز دست یافتند.

در رده سنی جوانان که مسابقات آن در اوزان منهای 45، 50، 55، و به اضافه 55 کیلوگرم برگزار شد، مائده فدایی و مرضیه قرامحمدی صاحب نشان برنز شدند و در رده سنی بزرگسالان و در پایان رقابت‌های اوزان 50، 55، 60، 65 و به اضافه 65 کیلوگرم هانیه رجبی، فاطمه آمره بزرچلویی و معصومه رنگرز صاحب نشان برنز شدند.

انتهای پیام/78002/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول