اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان زنجان تاکید کرد

بازسازی واقعه غدیر گامی در راستای تولید آثار فاخر دینی

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه رسالت اصلی حوزه هنری ورود به فعالیت‌های دینی و انقلابی است، گفت: بازسازی واقعه غدیر گام بزرگی در راستای تولید آثار فاخر دینی است.

بازسازی واقعه غدیر گامی در راستای تولید آثار فاخر دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمیدرضا اسماعیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسالت اصلی حوزه هنری ورود به فعالیت‌های دینی و انقلابی است و بازسازی واقعه غدیر اقدام جدی در این زمینه است.

وی با اشاره به بازسازی واقعه غدیر در سال‌های گذشته در تعدادی از استان‌های کشور، افزود: امسال استقبال خوبی در این زمینه صورت گرفته است، به گونه‌ای که این برنامه در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر با مسئولیت و همکاری دستگاه‌های مختلف استان صورت می‌گیرد، ادامه داد: کمیته هنری این برنامه به حوزه هنری استان زنجان واگذار شده است.

وی تصریح کرد: همکاران فعال در حوزه هنری استان زنجان با وجود حجم و وسعت زیاد کار با توجه به تجربه و توان خود مسئولیت کمیته هنری این برنامه را بر عهده گرفته‌اند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در حوزه مربوط به کمیته هنری تا به امروز بیش از 9 جلسه تخصصی برگزار شده است، اظهار داشت: در این جلسات در زمینه موارد تخصصی این برنامه از جمله متن و نوشتار نمایش، بازیگران و نحوه انتخاب آنها، نحوه اجرای نمایش، دکور، سیستم صوتی و پوشش تصویری، نیروی انسانی برای کار، فضاسازی اطراف و پیرامون واقعه، تبلیغات، روابط عمومی و اطلاع رسانی، انتخاب موسیقی، ضبط پلاتوها و تجهیزات فنی مورد نیاز به صورت تخصصی بحث شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا بیش از 12 کار گروه در کمیته هنری فعال شده که هر کدام به صورت تخصصی با استفاده از ظرفیتی که دارند در رابطه با اجرای برنامه به بهترین نحو تلاش می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه در این برنامه سعی شده به بخشی از شبهات مطرح در رابطه با غدیر پاسخ داده شود، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌های انجام گرفته کار به یاد ماندنی انجام گیرد و این کار فتح بابی باشد برای سال‌های آینده که با شدت و قوت بیشتری انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه تامین محتوای نمایش بازسازی واقعه غدیر از وظایف کمیته محتوایی است، خاطر نشان کرد: کار جمع‌بندی محتوا با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه‌های استان زنجان و در راستای سیاست‌های کلی که نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد غدیر استان ترسیم کرده‌اند طی چند جلسه انجام و سعی شده است کاری فاخر و قوی ارائه شود.

اسماعیلی با یادآوری اینکه در تلاش هستیم در جریان اجرای برنامه بتوانیم خروجی‌هایی غیر از اجرای خود برنامه داشته باشیم، ابراز داشت: ساخت مستند و تله تئاتر تلویزیونی از جمله مواردی است که بعد از اجرای برنامه در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه از فعالیت مستقیم 700 نفر نیروی انسانی از جمله بازیگر، هنرور و عوامل اجرایی در کمیته هنری ستاد بازسازی واقعه غدیر خبر داد و گفت: حدود 500 نفر نیروی انسانی نیز از جمله عوامل فنی به صورت غیر مستقیم در اجرای این برنامه با کمیته هنری همکاری می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان کتابت خطبه غدیر و تولید اثر نقاشی به صورت همزمان با اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر را از جمله برنامه‌های جانبی کمیته هنری برشمرد و افزود: در همین راستا نمایشگاه نقاشی نیز در محل ورودی این برنامه برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر طی روزهای 30 مهر، یکم و دوم آبان ماه سال 92 در ساعت 15.30 در محل ضلع شمالی کوه «گرده داغ» و در مسیر روستای پایین کوه انجام می‌گیرد، اضافه کرد: این محل با توجه به دسترسی راحت و آسان و همچنین وجود آب و برق و ایجاد فضاهای جانبی از جمله پارکینگ، محل استقرار هنروران و عوامل فنی و داشتن چشم‌انداز مناسب و بکر از بین نقاط مختلف شهر انتخاب شده است.

اسماعیلی در پایان با اشاره به اینکه این برنامه تجربه هنری و کار نمایشی بسیار وسیع و بزرگی است که قشر زیادی از هنرمندان رشته‌های تصویری، نمایشی، تجسمی و ادبیات در آن حضور دارند، ابراز داشت: مهم‌ترین هدف از ورود حوزه هنری در این برنامه به کارگیری هنر در خدمت اهل بیت (ع) و رشد و شکوفایی هنر فاخر دینی است.

انتهای پیام/73006/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول