اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل:

اردبیل با 3 گروه نمایشی در جشنواره مقاومت حضور می‌یابد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل گفت: سه گروه نمایشی از استان اردبیل به جشنواره تئاتر مقاومت در تهران راه پیدا کرده‌اند.

اردبیل با 3 گروه نمایشی در جشنواره مقاومت حضور می‌یابد

جاوید رخشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به دلیل اینکه در استان دانشگاه هنر و تئاتر نداشته و مدرس و نیروی آموزش دیده نیز وجود ندارد زمینه برای رشد و توسعه در این حوزه محدود است.

وی خاطرنشان کرد: امکان آموزش تخصصی و مکانی برای آموزش موجود نیست اما با این حال گروه‌های نمایشی و فعالان این حوزه حضور پررنگ و قابل توجهی در جشنواره‌ها و رویدادهای مهم هنری کشور دارند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل یادآور شد: آموزش در اردبیل از طریق برگزاری ورک‌شاپ‌های تخصصی صورت می‌گیرد که در طول سال و هنگام برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود.

رخشانی گفت: برنامه‌هایی برای آموزش مستمر از طریق برگزاری ورک‌شاپ داریم که به زودی اعلام می‌کنیم.

این مسئول درباره فعالیت‌های فعلی انجمن هنرهای نمایشی تشریح کرد: سه گروه نمایشی به جشنواره تئاتر مقاومت در تهران راه پیدا کرده اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل عنوان کرد: این گروه‌های نمایشی در حال تمرین و انجام مراحل لازم برای اجرا در این جشنواره هستند.

رخشانی بیان داشت: نمایش‌های «عروس» به نویسندگی حسن حاجت‌پور و کارگردانی مجید واحدی‌زاده، «ملالی» به نویسندگی محمد باقر‌نباتی و کارگردانی توحید معصومی و  «مکاشفه ننه دلاور» به نویسندگی اسماعیل بایگی و کارگردانی جاوید رخشانی با موضوع «دفاع مقدس» نمایش‌هایی هستند که به این دوره از جشنواره تئاتر مقاومت تهران راه پیدا کرده‌اند.

وی افزود: نمایش «مکاشفه ننه دلاور» در جشنواره تئاتر ماه و مهر کاشان هم حضور خواهد داشت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل تصریح کرد: جشنواره تئاتر استانی اردبیل سوم و چهارم مهر ماه برگزار خواهد داشت.

رخشانی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: گروه‌های نمایشی یک هفته مانده به جشنواره می‌توانند فیلم‌های آثار خود را به دفتر انجمن ارسال کنند و بعد از اجرای بازبینی مجدد اجرای عمومی در استان خواهند داشت.

انتهای پیام/62007/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول