اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان خبر داد

توزیع اعتبارات مورد نیاز برای اجرای 1840 پروژه در همدان

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با اشاره به برخورداری 85 دستگاه اجرایی از یک‌هزار و 840 پروژه گفت: اعتبارات این پروژه‌ها در بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است.

توزیع اعتبارات مورد نیاز برای اجرای 1840 پروژه در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خیریان‌پور پیش از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای 26 دستگاه اجرایی استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: آبفای روستایی و 6 دستگاه از این 26 دستگاه مشمول دریافت اعتبارات شده‌اند که اسناد مبادله‌نامه آنها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: برای بررسی اعتبارات تملک دارایی، نشست‌های متعددی انجام و در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستانی ضوابط اجرایی بودجه به‌ طور کامل برنامه‌ریزی شده است. 

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان از توزیع اعتبارت یک‌هزار و 840 پروژه در 85 دستگاه اجرایی خبر داد و گفت: در سال مالی جاری فقط 37 پروژه جدید شروع شده است.

وی با بیان اینکه 13 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی استان اختصاص یافته است، ابراز داشت: 2.5 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی استان از محل نفت و 10.5 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی معادل هشت درصد اعتبارات استانی، تخصیص یافته است.

خیریان‌پور اضافه کرد: در حوزه‌های دیگر تاکنون هفت میلیارد و 200 میلیون تومان معادل 20 درصد از محل اعتبارات استانی، 6 میلیارد تومان از ردیف بودجه‌های متفرقه و چهار میلیارد تومان از محل ماده 10 و 12 به استان اختصاص یافته است. 

وی با اشاره به اینکه در پنج ماه گذشته 29.8 میلیارد تومان از اعتبارت حقوق و مزایا در استان که معادل 50 درصد اعتبارت بوده، هزینه شده است، تصریح کرد: در 6 ماه نخست سال جاری 26.1 میلیارد تومان معادل 43.5 درصد از اعتبارات عمرانی هزینه شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با بیان اینکه بودجه سال آینده به روش عملیاتی تهیه خواهد شد، اذعان کرد: بودجه سال آینده چهار دستگاه اجرایی ثبت احوال، سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی در حوزه آموزشی و آموزش و پرورش با روش عملیاتی اختصاص می‌یابد. 

وی خاطرنشان کرد: برای تنظیم بودجه عملیاتی در دستگاه‌های اجرایی باید مقررات و قوانین، سیستم حسابداری و میزان قیمت هر فعالیتی در دستگاه‌ها تعریف و براساس طرح جدید اصلاح شود.

خیریان‌پور در ادامه به تفاوت بودجه‌ریزی عملیاتی با بودجه‌ریزی کنونی پرداخت و یادآور شد: در بودجه‌ریزی عملیاتی به جای کنترل اقلام هزینه‌ای دستگاه، هزینه تمام شده را محاسبه و بودجه را اختصاص می‌دهند. 

وی در پایان گفت: میزان مغایرت کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها با بودجه بسیار ناچیز بود. 

انتهای پیام/89019/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول