اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

اختصاص 100 درصد اعتبارات تشویقی معادل زکات جمع آوری‌شده در قروه

فرماندار قروه گفت: 100 درصد معادل زکات جمع‌آوری شده برای اجرای طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه در روستاهای این شهرستان اختصاص یافته است.

اختصاص 100 درصد اعتبارات تشویقی معادل زکات جمع آوری‌شده در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در نشست ستاد زکات این شهرستان، گفت: امسال 500 میلیون ریال اعتبار در کمیته برنامه رزی شهرستان به این منظور اختصاص یافته است.

وی، عمل به این فریضه الهی را راهکاری برای توسعه عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت زکات عاملی مهم در راستای ریشه‌کن کردن فقر در جامعه است.

فرماندار قروه، پرداخت زکات را از مهم‌ترین پایه‌های اقتصاد اسلامی عنوان کرد و افزود: فاصله گرفتن از اقتصاد اسلامی، مشکلات و معضلات اقتصادی را در پی دارد که نمونه آن را امروز در جوامع غربی می‌توان دید.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه اسلام از آغاز طلوع خود به صورت یک اندیشه اخلاقی یا بینش فلسفی یا باور مذهبی پدیدار نشد بلکه به عنوان یک راه برتر زندگی و برنامه سعادت‌ساز و آیین جامع و کامل که پاسخگوی انگیزه‌ها و نیازهای گوناگون مادی و معنوی انسان باشد گام به عرصه ظهور نهاد افزود: عمل به اصول دینی باید در تمامی زمینه‌ها احیا شود.

وی، رعایت کرامت و تأمین حقوق و امنیت اقتصادی گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه را در گرو پرداخت زکات و حقوق مالی برشمرد و افزود: این اصل اساسی اقتصادی اسلام، باعث دمیده شدن روح همدلی و همبستگی و همکاری اجتماعی است.

فرماندار قروه، تلاش در راستای عمل به رهنمودها و پرداختن به این اصل مهم اسلام را یادآور شد و گفت: شهرستان قروه مردمی مومن و متدین دارد که خود را مقید به به انجام واجبات الهی می‌دانند.

شیخی‌زاده از بخشداران و دهیاران خواست، با برگزاری نشست‌هایی نقش این عنصر اقتصادی اسلام را در توسعه و عمران جامعه تبیین کنند.

وی در پایان با اشاره به تولید 155 هزار تن گندم در شهرستان در سال جاری این بخش را ظرفیت مناسبی برای ادای فریضه الهی زکات عنوان کرد و گفت: بخشی از این تولید سالانه مشمول پرداخت زکات می‌شود که در صورت تحقق آن  و صرف در رسیدگی به محرومان بسیاری از معضلات موجود رفع و تحول عظیمی در این بخش به وجود می‌آید.

انتهای پیام/79009/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول