اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتخارات عکاس بیجاری به بیش از 150 مورد رسید

برتری عکاس کردستانی در دومین جشنواره عکس منطقه‌ای محیط زیست

عکاس بیجاری موفق به کسب مقام نخست در دومین جشنوراه عکس منطقه‌ای محیط زیست در آموزه‌های رضوی شمال غرب کشور شد.

برتری عکاس کردستانی در دومین جشنواره عکس منطقه‌ای محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، جمشید فرجوندفردا هنرمند نام آشنای دیار بیجار گروس بار دیگر در دومین جشنواره عکس منطقه‌ای محیط زیست در تبریز برای خطه کردستان فرهنگی افتخار آفرید.

در این جشنواره، عکاسانی از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی با بیش از 300 اثر با موضوع محیط زیست در آموزه‌های رضوی با هم به رقابت پرداختند که در نهایت اثر هنرمند کردستانی از دیار گروس به عنوان برترین اثر شناخته شد.

در این جشنواره اثری با عنوان «تنگنا» از آثار فرجوندفردا از سوی داوران به عنوان برترین عکس شناخته شد.

تنگنا، اثر برگزیده این جشنواره به بحران محیط زیست و تبدیل مراتع به گندم‌زارها می‌پردازد که جمشید فرجوندفردا به این موضوع از نگاه هنر پرداخته است.

این عکاس بیجاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار گفتک خلاقیت هنرمندان خصوصا هنرمندان علاقه‌مند به هنر عکاسی عامل موفقیت آنها خواهد شد.

فرجوندفردا افزود: این جشنواره در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های عظیم و فرصت گرانقدر یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف ساخت، ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ محیط زیست در پرتو آموزه‌های رضوی و معارف اصیل اسلامی و جایگزینی هنجارهای صحیح در سطح آحاد مختلف جامعه با محوریت‌های محیط زیست طبیعی و محیط زیست انسانی با تکیه بر تنوع زیستی و عناصر آب، خاک، هوا و نقش انسان در حفاظت محیط زیست برگزار شد.

جایگاه هنر میان مردم هنردوست استان فرهنگی کردستان همواره رفیع بوده و هنرمندان این خطه از ایران اسلامی در بیان فرهنگ‌های اصیل ایران اسلامی از دریچه هنر کوشیده‌اند.

فرجوندفردا عکاس نامدار کردستانی افزود: نقش هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب استان کردستان و خصوصا بیجار گروس در گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی‌بدیل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استان کردستان و بیجار گروس مهد پرورش هنرمندان و بزرگانی است که هنر آنها در تمامی عرصه‌ها حتی عرصه‌های بین‌المللی شناخته شده است.

لازم به ذکر است فرجوندفردا، دانش آموخته رشته نقاشی از دانشگاه هنر تهران است که تاکنون بیش از 150 عنوان برتر در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را به خود اختصاص داده است.

انتهی پیام/79015/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول