اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیرجند:

انتظار از آموزش و پرورش تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بیرجند گفت: انتظار از آموزش و پرورش تربیت جوانانی در تراز انقلاب است.

انتظار از آموزش و پرورش تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‎عمومی فرمانداری بیرجند، سیدمحمد زمان ابطحی در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش به مثابه مهم‎ترین و گسترده‎ترین پایه‎های انسانی کشور به حساب می‎آید که سقف بلند اعتلاء، رشد، توسعه، افتخار و مجد و عظمت اسلامی و ملی ما بر آن استوار است.

وی ادامه داد: بنا به تعریف طرح توسعه سازمان ملل متحد موسوم به UNDP، توسعه منابع انسانی از پنج منبع نیرو می‌گیرد که این پنج منبع شامل آموزش و پرورش، بهداشت و تغذیه، محیط زیست، اشتغال و آزادی سیاسی و اقتصادی است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیرجند افزود: این منابع انسانی با یکدیگر در ارتباط بوده و به هم وابسته هستند، اما آموزش و پرورش شالوده و بنیان سایر منابع محسوب می‌شود.

ابطحی گفت: وقتی نام آموزش و پرورش برده می‌شود و شمار حدود 18 میلیون انسان به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های ملی پویا و در حال رشد و حرکت در نظر می‌آید، عظمت و جایگاه و نقش این نهاد، نخستین چیزی است که به ذهن متبادر می‌شود.

وی با اشاره به ابعاد اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش تصریح کرد: آیا اگر انقلاب اسلامی به دنبال ارائه الگویی موفق از دولت و امت اسلامی پیشرو و پیشگام در تمام عرصه‌هاست، بدون تکیه و اعتماد به آموزش و پرورش می‌تواند حتی یک گام بردارد؟ آیا اگر ما به بازگرداندن مجد و عظمت ایرانی مسلمان و نشان دادن غنای علمی و فرهنگی این سرزمین به عنوان مهد تمدن، دین و اخلاق به جهانیان می‌اندیشیم، راهی کارآمدتر و بنیادی‌تر از تعالی‌بخشی به آموزش و پرورش وجود دارد؟ آیا اگر در سند چشم‌انداز بیست ساله نظام به این آرمان دل بسته‌ایم که ایران چنانچه شایسته و بایسته آن است به جایگاه نخست در منطقه ارتقاء یابد بدون اهتمام جدی به رشد و بالندگی آموزش و پرورش می‌توان به چنین هدفی دست یافت؟ پس اگر پاسخ به این سئوالات منفی است که هست، بایستی عزم جدی و همگانی در راستای کمک به آموزش و پرورش وجود داشته باشد، دیگر با شعار و عدم پایبندی به عملگرایی مثبت نمی‌توان به بهبود وضعیت موجود امید داشت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیرجند به بیان مطالبات مردم و نظام از آموزش و پرورش پرداخت و گفت: سطوح انتظارات از آموزش و پرورش که در حقیقت بیانگر وضعیت مطلوب یا نامطلوب آن است را می‌توان در پنج ساحت خلاصه کرد که عبارتند از ساحت علمی، ساحت دینی، ساحت اخلاقی، ساحت فرهنگی و ساحت انقلابی.

ابطحی ادامه داد: در زمینه علمی مطالبه از آموزش و پرورش قرار گرفتن فرزندان ایران اسلامی در قله‌های رفیع علمی است که شأن ملی و اسلامی ما است.

وی اضافه کرد: در ساحت دینی انتظار از آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی است که پایبند به ارزش‌های اسلامی هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیرجند اظهار داشت: در زمینه اخلاقی مطالبه از آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان در کنار نشاط و شادمانی، ارزش‌ها و هنجارهای اخلاقی بر رفتار و منش آنها حاکم باشد.

ابطحی در ساحت فرهنگی انتظار این است که تاریخ و تمدن، ادبیات، هنر، آداب و رسوم ایرانی به عنوان ارزش‌های ملی به دانش‌آموزان شناسانده شده و الگو قرار گیرد و در زمینه انقلابی مطالبه از آموزش و پرورش این است که آموزه‌های انقلابی والا و شکوهمندی همچون استقلال، آزادی، جهاد، شهادت و استکبار ستیزی در دل و ذهن دانش‌آموزان به عنوان باورهای قلبی نهادینه شود.

وی افزود: با توجه به سطح انتظارات در ساحت‌های پنجگانه، ‌وضعیت آموزش و پرورش برای تحقق این انتظارات و یا عدم تحقق آنها باید توسط مجموعه آموزش و پرورش مورد ارزیابی مرتب قرار بگیرد تا برای رفع کاستی‌ها و اصلاح نابسامانی‌ها تصمیمات مناسب و برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیرجند تصریح کرد: یکی از مراجعی که در این زمینه می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند شورای آموزش و پرورش است که هم نقش اجرایی و هم نقش مشورتی دارد.

ابطحی گفت: به نظر می‌رسد شورای آموزش و پرورش شهرستان باید با رصد فعالیت‌های آموزش و پرورش به علل عدم توفیق احتمالی در دستیابی به برخی آرمان‌های بیان شده در تربیت جوانان در تراز ایران اسلامی که یک سری علل درون سازمانی ویک سری علل برون سازمانی دارد، بپردازد و برای برطرف نمودن مشکلات راهکارهای مناسب ارائه نماید.

انتهای پیام/69008/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول