اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله عسگر دیرباز در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

هوشیاری مسلمانان در قبال پروژه جهانی‌سازی فرهنگی غرب

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری سیاست‌ غرب مبتنی بر ادغام فرهنگ‌ها را مترادف با غلبه کردن بر فرهنگ اسلامی دانست و گفت: باید ملل مسلمان جهان با هوشیاری کامل این تهدید را فهمیده و برای مقابله با آن تلاش کنند.

هوشیاری مسلمانان در قبال پروژه جهانی‌سازی فرهنگی غرب

آیت‌الله عسگر دیرباز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: کشورمان از فرهنگ غنی و کامل‌ترین دین برخوردار بوده و نعمت ولایت فقیه را در راس نظام دارد، بنابراین هر روز و هر لحظه بیش از پیش تلاش کنیم تا با این ثروت‌های خدادادی خود عجین شویم.

وی با اشاره به اینکه یک استراتژی به عنوان « جهانی شدن تفکرات و ادغام فرهنگ‌های مختلف سراسر جهان » در غرب مطرح شده است، افزود: این تفکر و سیاست به معنای واقعی کلمه یک تهدید جدی و قریب‌الوقوع علیه ملل مسلمان قلمداد می‌شود.

دیرباز با اظهار به اینکه تفکرات اسلامی با سبک زندگی غربی در هیچ نقطه‌ای قابل جمع با یکدیگر نیست، خاطرنشان کرد: این دو تمدن و تفکر هیچ‌گونه وجه اشتراک با یکدیگر ندارند، خاستگاه، اهداف و خط مشی آنها با یکدیگر تفاوت‌های بنیادی دارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری سیاست‌ غرب مبتنی بر ادغام فرهنگ‌ها را مترادف با غلبه کردن بر فرهنگ اسلامی دانست و ادامه داد: باید ملل مسلمان جهان با هوشیاری کامل این تهدید را فهمیده و برای مقابله با آن تلاش کنند.

وی با اظهار به اینکه در اینجا نه ادغام فرهنگ‌ها بلکه هجوم فرهنگ غربی بر پیکر تفکرات اسلامی مطرح است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمانان جهان بارها این نکته را گوشزد کرده و بر لزوم حساس بودن مسلمانان تاکید کرده‌اند.

دیرباز با اظهار به اینکه اطاعت از اهل بیت (ع) مهم‌ترین وجه تمایز مسیر دینی از غیردینی است، خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان به ویژه مردم ایران اسلامی باید بر این منش و مرام خود اصرار ورزیده و در هیچ یک از زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از اعتقادات خود فاصله نگیرند.

انتهای پیام/61002/ج20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول