اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر

دومین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی ‌اسلامی در اراک پایان یافت

نخستین جشنواره استانی و دومین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی ‌اسلامی با معرفی نفرات برتر به کار خود در اراک پایان داد.

دومین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی ‌اسلامی در اراک پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیر امور استان‌های بنیاد ملی مد و لباس کشور ظهر امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های بنیاد ملی مد و لباس حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از ورود مد و لباس‌های کشورهای غربی است که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نقش موثری در این زمینه دارد.

سعید هاشمی افزود: بنیاد ملی مد و لباس کشور برگزاری جشنواره‌های ملی مد و لباس را با هدف فرهنگ ‌سازی در زمینه استفاده از تولیدهای داخل که مبتنی بر الگوهای ایرانی و اسلامی است طی چند سال اخیر در دستور کار قرار داده که خوشبختانه موفقیت‌های بسیاری نیز به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت‌های بسیاری در استان‌های مختلف کشور در این زمینه وجود دارد که تلاش داریم بسترهای لازم برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها را فراهم سازیم.

مدیر امور استان‌های بنیاد ملی مد و لباس کشور ادامه داد: این جشنواره به منظور برگزاری با کیفیت‌تر جشنواره فجر برگزار شده تا ظرفیت‌های موجود در این بخش شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

هاشمی بر لزوم حمایت ارگان‌‌ها، نهادها و ادارات از تولیدات داخلی و ترویج فرهنگ پوشش غنی ایرانی‌ـ اسلامی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: مسئولان دستگاه‌های فرهنگی نقش بسیار موثری در ترویج فرهنگ پوشش ایرانی‌ـ اسلامی دارند که باید به درستی به نقش خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها موجب توانمند سازی تولید کنندگان داخلی می‌شود، گفت: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این نوع جشنواره‌ها از سوی مردم می‌شود.

معاون فرهنگی‌ هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: برپایی این نمایش نقش موثری در آگاهی ‌بخشی به جامعه با انواع مد و لباس ایرانی- اسلامی، توجه به خلاقیت‌های طراحان و کشف استعدادهای مرتبط با پوشاک‌های ایرانی ـ اسلامی، ایجاد فضای مناسب برای معرفی برندهای ایرانی ـ اسلامی و همچنین ایجاد اشتغال‌های پایدار برای طراحان مد و لباس دارد که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مهدی قاسمی افزود: طراحان باید در طراحی پوشاک اقوام و ملل و استفاده از پیشینه‌های تمدنی در ارائه طرح‌ها و لباس‌های جدید توجه داشته باشند.

نخستین جشنواره استانی و دومین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی ـ اسلامی امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود در اراک پایان داد.

انتهای پیام/87009/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول