اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهر:

برنامه‌های‌ اصلی ما در زمینه ترویج فرهنگ نماز در مدارس و دانشگاه‌ها باشد

امام جمعه اهر گفت: از برنامه‌های اصلی ما برنامه‌ریزی مناسب در زمینه ترویج فرهنگ نماز در مدارس و دانشگاه‌ها باشد که نقش اساتید و معلمان در این مراکز برای ترغیب دانشجویان و دانش‌آموزان به نماز بسیار تاثیرگذار است.

برنامه‌های‌ اصلی ما در زمینه ترویج فرهنگ نماز در مدارس و دانشگاه‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان گفت: باید با جوانان به زبان جوانان سخن بگوییم و با بهره‌مندی از کارشناسان و اساتید با تجربه، با جوانان ارتباط برقرار کرده و از ظرفیت‌های آنها در زمینه ترویج فرهنگ نماز در مساجد بهره‌مند شویم.

وی گفت: باید امروز بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه فرهنگی و معنوی در رده سنی جوانان و نوجوانان باشد و با تنوع‌بخشی و ارائه ساز و کار علمی و متناسب با سلایق و خواسته آنها و مشارکت دادن آنها در اداره برنامه‌های فرهنگی در جذب آنها به اینگونه محافل، مجالس و برنامه‌های فرهنگی تلاش مضاعف کرد.

رئیس شورای اقامه نماز شهرستان اهر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در پیام اخیر خود به اجلاس نماز، بر فرهنگ‌سازی مناسب در ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی و جدی ما برنامه‌ریزی مناسب در زمینه ترویج فرهنگ نماز در مدارس و دانشگاه‌ها باشد که در این راستا نقش اساتید، معلمان و نهادهای فرهنگی فعال در این مراکز برای تشویق و ترغیب دانشجویان و دانش‌آموزان به نماز بسیار تأثیرگذار است.

حاجی‌زاده گفت: بهره‌گیری از کارشناسان خبره و استفاده از چهره‌های جدید در زمینه پاسخ به شبهات و بسترسازی مناسب در این زمینه برای حضور پرشور جوانان در نمازهای جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است.

وی در ادامه به برگزاری نماز جماعت در ادارات و نهادها اشاره کرد و افزود: باید به امر نماز به عنوان اصل نگاه کنیم و نباید به بهانه کار از فضیلت اقامه نماز در اول وقت غافل شویم.

حاجی‌زاده گفت: متأسفانه در امر اقامه نماز در اول وقت تسامح داریم که باید در این خصوص همه به عنوان یک مسلمان تلاش کنیم تا فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی، کمبود امام جماعت را نیز یکی از دیگر مشکلات در برگزاری نماز جماعت در مناطق روستایی و شهری برشمرد و اظهار امیدواری کرد با تقویت و توسعه حوزه علمیه امام صادق(ع) و ارتقاء آن با راه‌اندازی پایه‌های بالاتر بتوان با تربیت طلاب جوان، علاقمندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه و علوم دینی در پایه‌های مختلف گامی عملی در این زمینه برداشت.

دبیر شورای اقامه نماز اهر نیز در این جلسه بر برنامه‌ریزی مناسب ادارات و نهادها در برگزاری نماز جماعت تأکید کرد.

صمد طایری گفت: انتظار داریم مسئولان ادارات، نهادها و مراکز آموزش عالی در کنار کارمندان در نمازهای جماعت حضور داشته باشند.

در ادامه این مراسم روسای دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشکده فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش اهر از کارهای انجام شده در امر ترویج فرهنگ نماز و برگزاری نماز جماعت در مجموعه فعالیت خود را تشریح کردند. 

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول