اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد:

توزیع امکانات در مدارس ناحیه 2 یزد متوازن نیست

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد گفت: به دلیل گستردگی حوزه تحت مدیریت و تنوع بافت جمعیتی، متاسفانه توزیع امکانات در مدارس ناحیه دو یزد متوازن نبوده است.

توزیع امکانات در مدارس ناحیه 2 یزد متوازن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی فلاحتی، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: برخی از مدارس ناحیه دو یزد در سطح مدارس اروپایی هستند و متاسفانه برخی دیگر از کمترین امکانات نیز برخوردار نیستند.

وی افزود: برخی از مدارس این ناحیه به قدری قدیمی است که کهن بودن از در و دیوار آن می‌بارد و امیدواریم بتوانیم با توجه به کمبود امکانات و بودجه و نیرو همچنین گستردگی حوزه تحت مدیریت ناحیه دو آموزش و پرورش، مدارس را به حدی از توازن برسانیم.

مدیر ناحیه دو آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: امسال ناچار شدیم تعدادی از کلاس‌های درس را در مدارس قدیمی به دلیل فرسودگی از رده خارج کنیم.

فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ناحیه دو آموزش و پرورش یزد در حال حاضر 3 هزار و 500 معلم و کادر اجرایی مشغول فعالیت هستند و تقریبا به همین تعداد نیز نیروی بازنشسته در این ناحیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ناحیه دو، 60 درصد جمعیت دانش‌آموزان و معلمان شهرستان یزد را زیرپوشش دارد، تصریح کرد: به دلیل قدمت این ناحیه، بسیاری از نیروهای آن نیز افرادی با سابقه کار طولانی هستند و سالانه تعداد زیادی از فرهنگیان بازنشسته می‌شوند که این امر از مشکلات ما است.

فلاحتی با بیان اینکه یکی از مشخصات فعلی آموزش و پرورش در تمام نقاط کشور از جمله استان یزد، به هم خوردن ترکیب جمعیت آماری است، افزود: اکنون شاهد افزایش آمار جمعیتی در گروه ابتدایی هستیم که همین امر سبب شده کمبود نیرو بیشتر در این بخش احساس شود.

وی تاکید کرد: نیاز روزافزون و جمعیت رو به رشد از یک سو و کمبود بودجه و محدودیت‌های موجود از سوی دیگر سبب شده تا در این بخش از سرباز معلمان استفاده کنیم.

فلاحتی خاطرنشان کرد: البته نیروهای سرباز معلم قبل از حاضر شدن بر سر کلاس‌های درس، 100 ساعت دوره آموزشی را طی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حجم زیادی از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق نیروها می‌شود که با این وصف، مشکلات بسیار مالی، مانع از انجام اقدامات دیگر از جمله فضاسازی و ساماندهی مدارس می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت مدارس غیرانتفاعی در ناحیه دو آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 25 درصد جمعیت 60 هزار نفری دانش‌آموزان ناحیه دو یزد در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند که میانگین کشوری این رقم، 19 درصد است.

وی افزود: استقبال والدین و دانش‌آموزان در ناحیه دو یزد، از مدارس غیرانتفاعی بسیار خوب بوده به نحوی که اکنون 5 هزار و 157 نفر در 90 مرکز پیش‌دبستانی، 7 هزار و 147 نفر در 19 مرکز ابتدایی، 3 هزار و 700 دانش‌آموز در 15 مرکز غیرانتفاعی متوسطه و 66 نفر نیز در مدارس غیرانتفاعی فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

فلاحتی، مجموع دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در ناحیه دو آموزش و پرورش یزد را 19 هزار و 721 نفر اعلام کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد همچنین با اشاره به برنامه‌هایی که در سال تحصیلی جدید در دست اقدام است، یادآور شد: از آنجا که پژوهش‌سراها تاکنون تنها برای مقطع متوسطه در نظر گرفته می‌شده است، امسال احداث یک پژوهش‌سرا برای مقطع ابتدایی را در برنامه داریم.

وی همچنین از تجمیع دانش‌آموزان اتباع بیگانه خبر داد و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش ناحیه دو یزد یاد کرد.

فلاحتی تصریح کرد: بر این اساس، دانش‌آموزان تبعه بیگانه از جمله افاغنه، عراقی‌ها و پاکستانی‌ها و ... در یک مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث سه مدرسه خبر داد و افزود: اکنون سه مدرسه در ناحیه دو یزد در دست احداث است که این مدارس تاکنون از پیشرفت 10 تا 60 درصدی برخوردارند و برای سال تحصیلی آینده آماده بهره‌برداری خواهند بود.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول