اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از یک دهه از سال تحصیلی جدید

6 هزار دانش‌آموز به مقطع ابتدایی مدارس آذربایجان‌شرقی افزوده شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: 6 هزار دانش‌آموز مربوط به مقطع ابتدایی است که این امر بعد از یک دهه انتظار نشانگر آغاز دور جدید افزایش جمعیت دانش‌آموزی در سطوح مدارس پایه این استان است.

6 هزار دانش‌آموز به مقطع ابتدایی مدارس آذربایجان‌شرقی افزوده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فیروز رضایی بعد از ظهر امروز در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید تعداد 666 هزار و 802 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی این استان روانه 7 هزار و 276 واحد آموزشی خواهند شد، اظهار کرد: در این رابطه تعداد 32 هزار و 815 کلاس درسی با بکارگیری تعداد بیش از 30 هزار هنرآموز (معلم) برای اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و تربیتی پیش‌بینی شده است.

رضایی با اشاره به این مطلب که در سال تحصیلی جدید تعداد بیش از 8 هزار و 822 نفر به کل جمعیت دانش‌آموزی آذربایجان شرقی افزوده شده است، افزود: از این تعداد حدود 6 هزار نفر دانش‌آموز مربوط به مقطع ابتدایی است که این امر بعد از یک دهه انتظار نشانگر آغاز دور جدید افزایش جمعیت دانش‌آموزی در سطوح مدارس پایه این استان است.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی کارآمد و تولید سرمایه‌های اجتماعی در اولویت کاری نظام آموزش و پرورش است، افزود: با عملیاتی شدن نظام تحول بنیادین آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی معلمان آذربایجان شرقی نیز اجرایی شده است و اجرای نظام جدید آموزشی 3-3-6 نیز در مدارس آذربایجان شرقی موفقیت‌آمیز بوده است.

96 درصد مدارس آذربایجان شرقی تحت شیفتی اداره می‌شوند

وی با اعلام این خبر که هم اکنون 96 درصد از مدارس آذربایجان شرقی به صورت شیفت ثابت صبح هستند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید نیز برنامه توزیع شیر رایگان همچنان در مدارس حائز شرایط لازم ابتدایی، راهنمایی و نیز متوسطه آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت

48 درصد مدارس آذربایجان شرقی تحت پوشش مدارس هوشمند

وی اجرای طرح هوشمندسازی مدارس را گام اولویت‌دار دیگری برای اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 48 درصد مدارس این استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و برای هوشمندسازی مابقی مدارس دارای شرایط لازم نیز طی سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه انسداد بی‌سوادی در آذربایجان شرقی را یکی از اولویت‌های مهم اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان و تصریح کرد: پیشرفت‌های استان در این خصوص چشمگیر بوده است به طوری که آذربایجان‌شرقی در این شاخص جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

وی شاخص جمعیت دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آذربایجان‌شرقی را بیش از 50 درصد بیان کرد و افزود: برنامه‌ریزی می‌شود که این رقم در سال تحصیلی آینده به بالای 60 درصد برسد.

جذب 90 درصدی پیش دبستانی‌های واجد شرایط در آذربایجان‌شرقی

رضایی با تأکید بر ضرورت توجه بیش از گذشته به امر ترویج و تبیین مقوله مهم جریان‌ یاددهی و یادگیری مستمر، اظهار کرد: با هدف توسعه فرهنگ صحیح مطالعه و کتابخوانی و دسترسی سهل‌الوصول دانش‌آموزان به منابع کتابی مورد علاقه خود طرح راه‌اندازی کتابخانه‌های قفسه باز در 44 آموزشگاه نمونه آذربایجان‌شرقی به مورد اجرا درآمده است.

رضایی همچنین از جذب 90 درصدی پیش دبستانی‌های واجد شرایط لازم آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد 8 روستا یک دانش‌آموزی، 25 روستای دو دانش‌آموزی، 19 روستای سه دانش‌آموزی و نیز 19 روستای چهار دانش‌آموزی در این استان از مزایای برنامه‌های نظام آموزشی و پرورشی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول