اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت گرفت

تجدیدمیثاق مدیران و متولیات حوزه ایثار و شهادت کردستان با آرمان‌های شهدا

مدیران عضو ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کردستان عصر امروز با تشیع پیکر پاک دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با آرمان‌های والای شهدا تجدیدمیثاق کردند.

تجدیدمیثاق مدیران و متولیات حوزه ایثار و شهادت کردستان با آرمان‌های شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا شرف‌بیانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان، عصر امروز در چهارمین جلسه ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در سنندج اظهار کرد: توجه به ترویج فرهنگ ایثار و بیان مقاومت‌ها و ایثارگری‌ها برای نسل‌ جوان باید در جامعه نهادینه شود و به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی افزود: بدون شک با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان بسیاری از کاستی‌ها و دغدغه‌های فرهنگی و عقیدتی در جامعه را برطرف کرد.

شرف‌بیانی در ادامه خاطر نشان کرد:  همزمان با هفته دفاع مقدس و در قالب 8 کمیته تخصصی بیش از یک هزار و 200 برنامه متنوع در حوزه‌های مختلف در روستاها، شهرها و مناطق مرزی و محروم استان به اجرا در می آید.

وی افزود: در طول ایام هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی از جمله رژه نیروهای مسلح، به صدا درآمدن زنگ مقاومت و ایثار، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا، تجلیل از فرماندهان دوران دفاع اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: تجلیل از خبرنگاران عرصه دفاع مقدس استان، برپایی نشست‌های تخصصی با حضور بانوان و بررسی نقش خانواده‌ها در دوران دفاع مقدس، برپایی شب شعر و خاطره، مسابقات فرهنگی و ورزشی، اکران فیلم‌های دفاع مقدس، مسابقه قصه‌گویی کودکان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و بهره‌برداری از یادمان شهدای شیمیایی در سنندج از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته در استان است.

شرف‌بیانی افزود: قبل از آغاز هفته دفاع مقدس نیز برنامه ویژه‌ای در شهر شهیدپرور سریش‌آباد اجرا می‌شود و پیکر مطهر دو شهید گمنام در پارک سادات این شهر تشیع خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه بر توجه ویژه دستگاه‌های متولی امر به ویژگی‌های فرهنگی و ایثارگری‌های مردم ولایت‌مدار استان و معرفی دستاوردها و جانفشانی‌های مردم مرزدار و غیور کردستان در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری افزود: باید یادمان‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های مردم کردستان با استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دستگاه‌های عضو ستاد فرهنگ ایثار و شهادت استان به هموطنان شناسانده شود و فعالیت‌های این حوزه با انسجام هرچه بیشتری دنبال شود.

استاندار کردستان نیز در این جلسه خواستار مشارکت هرچه بیشتر مدیران استان در جلسات این ستاد شد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به مبانی هویت بخش از جمله اموری است که همواره باید مدنظر داشته باشیم.

علیرضا شهبازی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان تقدیر کرد و افزود: بدون شک تشیع پیکر مطهر شهدای گمنام در شهرها و مناطق مختلف استان زمینه‌ساز نشر هرچه بیشتر ارزش‌های والای نظام اسلامی و تقویت مبانی هویت بخش در جامعه است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه مدیران عضو ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به صورت جمعی پیکر پاک دو شهید گمنام را تشیع کردند و با آرمان‌های والای شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس تجدیدمیثاق کردند.

انتهای پیام/79006/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول