اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه کردستان در مصاحبه با رسانه‌ها عنوان کرد

ضرورت تبیین عوامل پیروزی ایران در دفاع مقدس/ رهبری عنصر برتر در پیروزی انقلاب

فرمانده سپاه بیت‌المقدس گفت: حفظ مولفه‌های پیروزی جنگ تحمیلی موجب تداوم انقلاب اسلامی می‌شود لذا ضرورت دارد تا ضمن بیان تجاوز دشمن، عوامل پیروزی خود نیز در جنگ نابرابر 8 ساله تبیین شود.

ضرورت تبیین عوامل پیروزی ایران در دفاع مقدس/ رهبری عنصر برتر در پیروزی انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی عصر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج با یادآوری دوران اولیه پیروزی انقلاب اسلامی و تحمیل یک جنگ نابرابر بر ملت و انقلاب نوپای ایران، اظهار کرد: در دورانی که انقلاب اسلامی به سمت ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی پیش می‌رفت کشورهای استکباری در قالب رژیم بعث و فرد شرور و خودمحور صدام در 31 شهریور سال 59 جنگی را علیه ایران آغاز کردند.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس، این کشورها چون ترس از گسترش انقلاب اسلامی داشتند برای پیروزی در این جنگ به صدام کمک کردند کما اینکه اکنون بیشتر کشورها می‌خواهند یک کشور را که با منافع آنها سازگاری ندارد ساقط کنند.

سردار رجبی تصریح کرد: وقتی یک جنگی تحمیل می‌شود کشورهایی که صد درصد زیر ظلم قرار می‌گیرند از خود دفاع خواهند کرد و چون ایران ماهیت آن دینی است و مردم مسلمان آن می‌خواستند از زیر یوغ استکبار خارج شوند، تمام قد در این جنگ از نظام و انقلاب دفاع کردند.

وی همچنین به چرایی انتخاب صدام برای حمله به ایران اشاره کرد و گفت: شاه ایران به عنوان ژاندارم منطقه خیلی از اقدامات استکبار را نیابتی انجام می‌داد که پیروزی انقلاب این توازن منطقه‌ای که توسط آنها ساخته شده بود، به هم زد و برای آنها لازم بود تا با چنین حرکتی مقابله نمایند.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: استکبار و کشورهای همپیمان آن، صدام که فردی مغرور بود و می‌خواست در بین سران عرب سری داشته باشد را برای مقابله با روند پیشرفت انقلاب انتخاب کردند.

وی گفت: صدام شخصیتی عادی نداشت چرا که علاوه بر حمله به ایران، کویت را نیز به تصرف خود درآورد و تاریخ آنچه را که امام راحل برای آن پیش‌بینی کرده بود، رقم زد.

سردار رجبی عنوان کرد: در تمامی جنگ‌ها از ما امتیازهایی گرفته‌اند اما در این جنگ ما یک وجب از خاک کشور را واگذار نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان تصور عمر و بقای انقلاب اسلامی برای کشورهای استکباری متصور نبود و می‌خواستند در قالب این جنگ در کمترین زمان انقلاب اسلامی را ساقط کنند.

فرمانده سپاه کردستان یادآور شد: دامنه موج برهم زدن توازن منطقه‌ای توسط انقلاب اسلامی ادامه دارد طوری که اکنون خود را در قالب بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان نشان می‌دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: وقتی از تجاوز دشمن در جنگ یاد می‌کنیم باید عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را نیز مدنظر داشته باشیم تا این عوامل برای نسل‌های آینده به عنوان یک الگوی موفق حائز اهمیت باشد.

سردار رجبی، عنصر رهبری، مردم و نیروهای مسلح فداکار را محورهای تعیین‌کننده در پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی دانست و گفت: رهبری در هدایت جبهه خودی برای ایستادگی و مقاومت و مقابله با دشمن چنان تاثیری داشت که پیروزی قابل توجهی را برای کشور رقم زد.

فرمانده سپاه کردستان ادامه داد: ایستادگی و دفاع همه جانبه ملت تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد به گونه‌ای که اکنون در ردیف کشورهای قدرتمند جهان قرار گرفته‌ایم.

وی در پایان دستاوردهای دفاع مقدس را ملی، منطقه‌ای و جهانی برشمرد و گفت: برای حفظ انقلاب، هوشیاری تمام قد در مقابل توطئه‌های دشمنان نیاز است و نیروهای مسلح نیز باید هر لحظه احساس کنند که ممکن است مورد تجاوز قرار می‌گیرند تا به آمادگی همه جانبه در حراست از انقلاب و کشور دست یابند کما اینکه اکنون نیروهای مسلح چه از نظر تجهیزات و چه از نظر آموزش از آمادگی لازم برخوردارند.

انتهای پیام/79001/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول