اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی تأکید کرد

برگزاری 600 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی بر لزوم وحدت رویه در تبیین دلائل پیروزی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس تأکید کرد و از وجود 600 برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی خبر داد.

برگزاری 600 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سرهنگ جلیل وحیدی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های دلیرمردانی است که اکنون عزت، شرف و حیثیت ما به آن وابسته است.

وی با اشاره به اثرگذاری عملیات بزرگ فرهنگی شمالغرب کشور که اخیراً در دشت وزینه آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: آذربایجان غربی میزبان قریب به 2 هزار نفر در نقطه صفر مرزی در قالب این مراسم بود که بیش از 500 مهمان از 18 استان مختلف کشور در این مراسم حضور داشتند.

وحیدی از وجود شش یادمان رسمی ثبت شده در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: هر گوشه از استان یادمانی است که با تأمین زیرساخت‌های لازم می‌توان در راستای برآورده کردن اهداف مورد نظر در این ارتباط گام برداشت.

وی همچنین با اشاره به رویکرد جدید نسبت به برنامه‌های اعزامی راهیان نور به مناطق عملیاتی استان، خاطرنشان کرد: در طول تابستان 45 هزار نفر از 19 استان مختلف کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور برای بازدید از مناطق جنگی به این استان اعزام شدند که این امر تأثیر ویژه‌ای در شناساندن نقش حساس و موثر منطقه مرزی آذربایجان غربی در طول دوران دفاع مقدس داشته است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی هفته دفاع مقدس را فرصت مغتنمی برای تبیین دلائل و عوامل پیروزی جمهوری اسلامی در برابر استکبار عنوان کرد و افزود: فرهنگ دفاع مقدس همانند فرهنگ عاشورا پایان یافتنی نیست و باید این فرهنگ طوری در جامعه جاری شود تا ضمن ارتقای قدرت بازدارندگی آن در برابر استکبار، نقش عوامل مختلف موثر این پیروزی در جامعه آشکار شود.

وی بر نقش پررنگ رهبری و امام راحل در فرماندهی جنگ و اداره حاکمیت جامعه در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: البته مردم نیز به عنوان دومین رکن پیروزی این جنگ، در دفاع از عرصه‌های مختلف نظام نقشی موثر داشته‌اند.

وحیدی هفته دفاع مقدس را فرصت مغتنمی برای رفع شبهات القا شده از سوی دشمنان عنوان کرد و افزود: با معرفی اسوه‌ها و الگوهای این دوران و تبیین علل پیروزی ایران، می‌توان علاوه بر تقویت روحیه خودباوری و ایثار در جامعه، روحیه انقلابی را نیز در آن پویاتر و شاداب‌تر کرد.

وی بر لزوم وحدت رویه در تبیین دلائل این پیروزی تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از علل بارز این پیروزی این است که در جریان نبرد هشت ساله نه تنها ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و خدشه‌ای به انقلاب اسلامی وارد نشد، بلکه خود سبب صدور انقلاب اسلامی به جهانیان شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی به برگزاری ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و افزود: نصب 33 بنر به مناسبت سی‌ و سومین سالگرد دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که در نظر داریم با مشارکت ارگان‌های دولتی در طول هفته دفاع مقدس در سطح شهر ارومیه به اجرا درآوریم.

وحیدی برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، اعزام نخبگان و اساتید به مناطق عملیاتی و برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی معلمان آمادگی دفاعی برای القای ضرورت آموزش این مهارت در میان دانش آموزان را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: بیش از 600 برنامه برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته‌ایم که حدود 300 برنامه از آن غیر تکراری است.

تشریح تقویم روزشمار هفته دفاع مقدس و اعلام برنامه‌های آن در استان نیز بخش پایانی سخنان وحیدی در این نشست خبری بود که در حضور اصحاب رسانه تبیین شد.

انتهای پیام/61006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول