اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

دفاع مقدس یادآور حماسه‌ای بزرگ و تاریخی است

امام جمعه بافق، دفاع مقدس را یادآور حماسه‌ای بزرگ و تاریخی دانست و گفت: هر چه داریم از دفاع مقدس و مقاومت مردان سلحشور آن دوران است.

دفاع مقدس یادآور حماسه‌ای بزرگ و تاریخی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی، بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که به منظور پاسداشت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، امنیت، آرامش و پیشرفت مهین اسلامی را مرهون خون شهدا و دلاورمردی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها، مرهون از خودگذشتگی شهدا و پایمردی دلاورمردان دوران دفاع مقدس است، افزود: مسئله مهم دفاع مقدس این است که چگونه آن را به نسل امروز و فردا منتقل کنیم.

امام جمعه بافق، نقش فرهنگیان و مبلغان دینی را در امر انتقال ارزش‌های این دوران مقدس مهم دانست و بیان کرد: مهم‌ترین کار فرهنگی این است که ارزش‌های دفاع مقدس از طریق بیان و قلم و اجرای برنامه‌های متنوع به جوانان و نوجوانان و نسل آینده منتقل شود.

وی، شهدا و سرداران شهید را ستارگان پر فروغ آسمان ایران اسلامی خواند و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا جوانان کشورمان با این عزیزان که جان خود را برای اعتلای نظام و حفظ ارزش‌های والای انقلاب با اخلاص فدا کردند، به خوبی آشنا شوند.

حجت‌الاسلام سلیمانی، برگزاری یادواره شهدا و اجرای باشکوه مراسم هفته دفاع مقدس را بهترین شیوه انتقال فرهنگ و مفاهیم دوران مقدس و معرفی حماسه سازان این دوران برشمرد.

وی ادامه داد: بزرگترین برنامه و کارهای فرهنگی در هفته دفاع مقدس این است که این مفاهیم را به نسل امروز طوری بشناسانیم که ماندگار و مکتوب شود تا نسل بعد هم این میراث گران‌بها را حفظ و به نسل بعد از خود منتقل کند.

امام جمعه بافق همچنین با اشاره به جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی غرب بیان کرد: تنها راه مقابله با جنگ نرم و هجمه فرهنگی دشمن، ترویج فرهنگ شهادت و ایجاد حس و روحیه شهادت طلبی در نسل جوان است.

حجت‌الاسلام سلیمانی یادآور شد: جامعه‌ای که آرمان‌های مردم آن همیشه شهادت و جهاد باشد، هیچگاه نمی‌تواند مورد طمع و یا هجوم دشمنان قرار بگیرد و تاکنون نیز به همین خاطر استکبار جهانی جرأت طمع و یا حمله به ایران اسلامی را پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند که نسل امروز در خط راستین انقلاب و پیرو خط رهبری است و آمادگی دارد تا در مقابل هرگونه تهاجم و حمله فرهنگی و فیزیکی دشمن ایستادگی کند.

حجت‌الاسلام سلیمانی، اکثریت جمعیت کشور را جوان خواند و گفت: جوانان سرمایه‌های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و ما وظیفه داریم این قشر عظیم را با فرهنگ سازی و بصیرت افزایی در راه مجد و عظمت اسلام و سربلندی کشورمان هدایت کنیم.

امام جمعه بافق، آرمان‌های بسیار مهم و ارزشمند دفاع مقدس را احیای حقوق انسان‌ها و بشریت خواند و بیان کرد: مردم ایران اسلامی به خاطر همین هدف بزرگ در مقابل ستمکاران و استکبار جهانی ایستادند و از کیان اسلام و میهن اسلامی دفاع و شهیدان گرانقدری را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

وی، هفته دفاع مقدس را یادآور یک حماسه بی‌نظیر تاریخی دانست و خاطرنشان کرد: این هفته و خاطرات شهدا و رزمندگانش به همه جهان تعلق دارد و تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان این هفته را مقدس می‌دارند.

امام جمعه بافق از مسئولان این شهرستان خواست: برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا به دیدار خانواده شهیدان رفته و از ایثارگری‌ها و رشادت‌های آنان قدردانی کنند و به بررسی برخی از مشکلات خانواده‌های معظم شهدا بپردازند.

انتهای پیام/2464/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول