اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کاشان خبر داد

افزایش 50 درصد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان

رئیس دانشگاه کاشان از افزایش 50 درصدی دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه کاشان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

افزایش 50 درصد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس کتابی ظهر امروز در آستانه سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران تعداد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان در سال گذشته را 2 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: با افزایش 50 درصدی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان، تعداد دانشجویان جدید دانشگاه کاشان در سال تحصیلی پیش‌رو به 3 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از 3 هزار نفر دانشجوی جدیدالورود دانشگاه کاشان در سال تحصیلی جدید یک‌هزار و150 نفر دانشجوی کارشناسی، یک‌هزار و 750 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و یکصد نفر دانشجو در مقطع دکترا هستند.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به افزایش پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کاشان بیان داشت: افزایش پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد، بیانگر توجه ویژه دانشگاه کاشان به تحصیلات تکمیلی است.

کتابی با اشاره به اینکه 25 تا 30 درصد دانشجویان دانشگاه کاشان بومی هستند ابراز داشت: در این میان ترکیب جنسیتی دانشجویان دانشگاه کاشان شامل 70 درصد دانشجویان دختر و 30 درصد دانشجوی پسر است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از رشته‌ها از جمله گرایش‌های مهندسی، آمار دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر بوده اما در رشته‌های علوم انسانی تعداد دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است.

این مسئول در ادامه دانشگاه کاشان را نخستین دانشگاه کشور در اجرای طرح تاک«تنوع غذایی» برای دانشجویان در سال 89 اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر سه نوع رستوران عادی، رستوران آزاد و طرح تاک در دانشگاه کاشان برای دانشجویان خدمات‌رسانی دارند.

کتابی خاطرنشان کرد: در رستوران عادی دانشگاه در هر وعده غذا دو نوع غذا و بر اساس قیمت مصوب صندوق رفاه به ازای هر پرس 450 تومان و بر مبنای دسته‌بندی اعلام شده به دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه کاشان ارائه منوی غذایی 450 تومان به دانشجویان را 10 درصد قیمت واقعی منوی غذایی اعلام کرد و گفت: برای هر منوی غذایی بیش از 5 هزار تومان هزینه شده است.

کتابی، همچنین استفاده از طرح تاک در دانشگاه کاشان برای دانشجویانی که تمایل به غذای با کیفیت و تنوع بیشتر دارند را خاطرنشان کرد و گفت: در این طرح سه منوی غذایی برای هر وعده غذا با حجم بیشتر با قیمت به طور میانگین حدود یک‌هزار تومان ارائه می‌شود.

وی، رستوران آزاد ویژه غذاهای فست‌فودی، ساندویچ‌ها و... را از دیگر امکانات موجود دانشگاه در امر تغذیه دانشجویان عنوان و بیان کرد: ارائه غذاهای فست‌فودی و ساندویچی با قیمت کمتر از بازار روز این حق انتخاب را برای دانشجویان دانشگاه کاشان به وجود آورده است تا از تنوع منوی غذایی ایجاد شده در این دانشگاه استفاده کنند. 

رئیس دانشگاه کاشان یادآور شد: قیمت‌ منوی‌های غذایی اعلام شده برای دانشجویان روزانه است و برای دانشجویان شبانه و یا در قالب پردیس دانشگاهی چون دولت یارانه غذایی بابت آنها پرداخت نمی‌کند، قیمت‌ها به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

کتابی در ادامه از ارائه سرویس‌های ایاب و ذهاب برای دانشجویان دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: دانشگاه کاشان برای رفاه دانشجویان، با انجام قراردادی با سازمان اتوبوسرانی کاشان نسبت به سرویس‌دهی با فاصله زمانی کوتاه اقدام می‌کند.

وی همچنین استفاده از پارکینگ دانشگاه کاشان برای دانشجویان مقطع دکترا را بلامانع دانست و گفت: دانشجویان مقطع دکترا با اخذ مجوز می‌توانند از پارکینگ دانشگاه کاشان استفاده کنند.

رئیس دانشگاه در ادامه برگزاری جشن دانشجویان جدیدالورود به مدت یک هفته، آشنایی دانشجویان جدیدالورود با مدیریت، معاونان دانشگاه و رؤسای دانشکده‌ها، شناخت بیشتر از دانشگاه و مقررات آن و همچنین برگزاری دوره‌های بازدید از سطح شهرستان و معرفی مراکز و اماکن شهرستان را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان اعلام کرد.

کتابی همچنین از اجرای دومین طرح مهارت‌های دانشجویی برای دومین سال متوالی در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: این طرح که سال گذشته برای نخستین‌بار در دانشگاه کاشان اجرا شد امسال نیز به مدت سه روز در زمینه‌های مختلف دانشجویی اعم از سبک زندگی، زندگی دانشجویی و مسائل فرهنگی با استفاده از اساتید مجرب برگزار می‌شود.

در دانشگاه کاشان 7 هزار و 500 دانشجو در 160 رشته گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند. 

انتهای پیام/2406/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول