اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر:

استان بوشهر جزو امن‌ترین استان‌های کشور است

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: با اقدامات انجام شده رتبه امنیتی استان با جهش خیره کننده ای همراه شده و این استان را جزو استان‌های برتر امن کشور معرفی کرده است.

استان بوشهر جزو امن‌ترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسن پرآور  صبح امروز در جمع خبرنگاران با قدردانی از تلاش وافر اصحاب رسانه  که همپای اهداف و برنامه‌های استان با مسئولان استان همراه هستند و با بیان اینکه در آغاز بازگشایی مدارس برنامه‌های متنوعی در سطح استان برگزار می‌شود افزود: زنگ مدارس در استان بوشهر همزمان در اول مهر ماه نواخته خواهد شد و دانش آموزان شهر زلزله‌زده شنبه نیز همزمان سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در شهر زلزله زده شنبه مدرسه شهید رجبی که بر اثر وقوع زمین لرزه تخریب شده بود در کمتر از زمان مقرر عملیات ساخت آن به پایان می‌رسد و در اوایل مهرماه دانش آموزان این مدرسه شش کلاسه فعالیت‌های تعلیم و تربیت را آغاز می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر از افتتاح مدرسه در دست ساخت ستاد اجرایی فرمان امام راحل خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی یک‌هزارمین کلاس درس که به همت ستاد اجرایی فرمان امام راحل در قالب  یک مدرسه 12 کلاسه بنا شده است اول مهرماه افتتاح می‌شود.

پرآور استقبال از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و افزود: در اولین روز از ماه مهر مراسم استقبال از پیکر 10 شهید گمنام دفاع مقدس توسط مسئولین و مردم شهید پرور استان در فرودگاه بوشهر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از استقبال از این 10 شهید گمنام، مراسم وداع با شهدا پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مصلی بوشهر اجرا می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر از مراسم تشییع شهدای گمنام در دوم مهرماه بعد از اجرای مراسم زیارت عاشورا خبر داد و افزود: ساعت 7 بامداد دوم مهرماه از ناحیه مقاومت بسیج بوشهر مراسم تشییع شهدای گمنام با حضور مردم ولایتمدار برگزار می‌شود و مردم با حضور پرشور خود برگ زرین دیگری از حماسه حضور را ورق خواهند زد.

پرآور با اعلام تعطیلی ادارات در روز تشییع شهدای گمنام تصریح کرد: برای حضور پرشور کارکنان ادارات در مراسم تشییع شهدای ادارات، دوم مهر مرکز استان بوشهر تعطیل است.

وی بیان کرد: در تشییع شهدای گمنام سال گذشته شاهد حضور گسترده مردم استان بوشهر بودیم به‌گونه‌ای که این مراسم به‌عنوان تیتر اول خبر رسانه ملی قرار گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر از وجود امنیت پایدار در استان بوشهر خبرداد و گفت: تمام امکانات استان در طول یک سال گذشته برای مقابله با اغتشاشگران و ایجاد امنیتی پایدار بسیج شد که اکنون رتبه امنیتی استان در طول یک سال گذشته با جهش خیره کننده ای همراه شد و به‌ عنوان استان‌های برتر امن کشور معرفی شود.

وی هماهنگی و انسجام قوی بین نیروی انتظامی،  اداره کل اطلاعات، سپاه و دادگستری در کنار شورای تامین  استان را نتیجه امنیت پایدار در استان بوشهر دانست و گفت: با این هماهنگی و مدیریت قاطع استاندار بوشهر، برخورد با اشرار، قاچاقچیان سوخت و مواد مخدر، متجاوزین به عنف و بیت المال، راهزنان و قاتلین در دستور کار قرار گرفت.

پرآور با بیان اینکه اکنون با اقدامات انجام شده فضا برای قاچاقچیان ناامن است، گفت: بدنبال تشدید اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی و با تجهیز پلیس استان در کنار اقدامات بسیار خوب شورای هماهنگی مواد مخدر استان هم اینک فضا برای فعالیت قاچاقچیان خرده پا و عمده در استان بوشهر کاملا ناامن شده است.

وی افزود: در کنار این فعالیت‌های عملیاتی با اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و ایجاد و توسعه کمپ‌های ترک اعتیاد زمینه‌ای در استان ایجاد شده است که افرادی که به هر دلیل به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند بتوانند به‌عنوان نیروهای مولد به جامعه بازگردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر درباره  حل مشکلات مالی تیم‌های شاهین و ایران‌جوان بوشهر  هم گفت: شرایط مالی تاسف بار موجود در این تیم‌ها، بدهی‌های کلان از گذشته سبب شد که بلاتکلیفی برای شرکت در لیگ امسال برای آنها رقم خورد.

پرآور تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که بدهی تیم شاهین بوشهر 8 میلیارد تومان است که دو بازیکن خارجی این تیم بنام‌های لک چرا و پترویچ با طلب 800 میلیون تومانی حکم تعلیق شاهین از شرکت در لیگ را از فیفا دریافت کرده اند.

وی افزود: با تلاش های مستمر استاندار رفع تعلیق تیم‌های فوتبال شاهین و ایرانجوان منوط به پیگیری مسئولان باشگاه‌های مذکور بود که مسئولان باشگاه ایرانجوان با پیگیری، مجوز حضور برای فصل جدید فوتبال دسته اول را کسب کردند اما بدلیل این که نماینده ای از شاهین به فدراسیون فوتبال مراجعه نکرد نتوانست در موعد مقرر مجوز حضور در لیگ دسته دوم را بدست آورد.

انتهای پیام/66006/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول