اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

ارائه گزارش دردی از صادرات حل نمی‌کند

استاندار همدان گفت: ارائه گزارش در کارگروه هیچ دردی از مسائل پیش روی صادرات استان حل نمی‌کند پس اعضای کارگروه به سمت ارائه نظرات کارشناسی بروند.

ارائه گزارش دردی از صادرات حل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینکه اعضای کارگروه با بهره‌گیری از تخصص و تجارب کاری موضوع توان صادراتی استان را بررسی کنند اظهار داشت: کارگروه، امور صادراتی را برای بخش خصوصی تسهیل و مسائل و مشکلات پیش روی صادرات را شناسایی کند.

وی ادامه داد: اعضای کارگروه بر مبنای واقعیت‌ها نقطه هدف برای صادرات استان تعریف کنند که آیا توان صادراتی استان فقط 80 میلیون دلار است یا می‌توان به ظرفیت بیشتری نیز دست یافت.

استاندار همدان با انتقاد از وضعیت ارائه گزارش در کارگروه گفت: ارائه گزارش کار توسط اعضای کارگروه هیچ دردی از مسائل صادرات را حل نمی‌کند.

وی اضافه کرد: با توان‌سنجی استان در صادرات می‌توانیم نقطه هدف مشخصی را تعریف و آن را اجرا کنیم.

آزاد با بیان اینکه افزایش ارزش ریالی صادرات را مدیون افزایش قیمت ارز هستیم تصریح کرد: در کارگروه تصمیماتی اتخاذ شود که به اندازه تعدیل قیمت ارز در افزایش ارزش ریالی صادرات مؤثر باشند.

وی ابراز داشت: از نظر کارشناسی صاحبنظران برای افزایش میزان صادرات استان استفاده شود.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کارخانجات کشمش ملایر اشاره کرد و یادآور شد: می‌توان کارخانجات کشمش را در یک شهرک صنعتی به صورت متمرکز یکجا جمع کرده و همه امکانات را به صورت متمرکز در اختیار این واحدهای صنعتی قرار داد.

وی افزود: تمرکز کارخانجات کشمش در یک مکان مشخص با ایجاد زیر ساخت‌هایی برای تصفیه پسآب و آبرسانی مناسب ارزان‌تر از احداث و انتقال خط فاضلاب آنها به شبکه اصلی فاضلاب است.

آزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر برای کاهش مشکلات تأمین آب کارخانجات کشمش، آب چاهی که در اختیار شرکت آبفاست را آزمایش کنند اذعان کرد: در صورتی که آزمایشات سلامت آب را تأیید کرد این چاه را به کارخانجات کشمش ملایر واگذار کنید.

وی با انتقاد از روند کار در شهرک‌های صنعتی گفت: شهرک‌های صنعتی هزینه اراضی، جدول گذاری، آسفالت و... را از ما می‌گیرند و بعد معلوم نیست که پول فروش زمین‌ها را کجا هزینه می‌کنند؟

همچنین در این جلسه مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان با بیان اینکه باید در کارخانجات کشمش پکیج تصفیه پسآب نصب شود گفت: برای یک واحد کارخانه کشمش با مصرف روزانه 25 متر مکعب آب دستگاه تصفیه پسآب با هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیون تومان نصب می‌شود.

قربانعلی محمدپور ابراز داشت: شهرک‌های صنعتی از سه سال پیش تعهد کرده که مسائل زیست‌محیطی مربوط به پسآب کارخانجات را حل کند که تاکنون هیچ کاری انجام ندادند و به همین خاطر مجوز توسعه واحدهای صنعتی را صادر نخواهیم کرد.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول