اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس ارشد پرتو خطاب به مادران باردار مطرح کرد

استفاده از تلفن همراه مهم‌تر است یا سلامتی جنین

یک کارشناس ارشد پرتو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مادران باردار همواره خود را در معرض این پرسش اساسی قرار دهند که استفاده آن‌ها از تلفن همراه مهم‌تر است یا سلامت فرزند شما.

استفاده از تلفن همراه مهم‌تر است یا سلامتی جنین

علی مکارمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: زندگی امروزی بشر عدم استفاده از امکانات پیشرفته و البته مضری چون تلفن همراه را غیر ممکن و دور از انتظار است ولی می‌شود با درک درستی از خطرات اشعه‌های مضر تلفن همراه، مادران باردار در فاصله بارداری حداقل کمتر از این وسیله استفاده کنند.

کارشناس بهداشت پرتوهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تلفن همراه و پرتوهای مضر آن سلامت جنین را به شدت تهدید می‌کند، افزود: شاید همه والدین در این موضوع اشتراک نظر دارند که هیچ چیزی با سلامتی فرزند قابل مقایسه نیست. 

 

* ماکروویو، رایانه، لیزرها و گوشی‌های همراه تولید کننده اشعه‌های مضر هستند

مکارمی با اشاره به دیگر وسایل مضر برای سلامتی جنین گفت: استفاده از ماکروویو در آشپزخانه‌ها، استفاده از رایانه و لیزرها نیز سلامتی جنین را به خطر می‌اندازد.

این کارشناس پرتوها در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت مراقبت از سلامتی جنین تأکید کرد: مادران باردار باید همه تلاش خود را به کار ببندند که در طول دوران حاملگی از این وسایل مضر یا استفاده نکنند و یا اینکه کمترین استفاده را بکنند.

وی زمان استفاده از وسایل تولید کننده اشعه‌های مضر را مهم خواند و ابراز داشت: زمان، فاصله و حفاظ‌های موجود در مقابل اشعه‌ها  نقش تعیین‌کننده‌ای در دریافت اثرات مضر این اشعه‌ها دارند. 

* قبل از انجام رادیوگرافی، پزشک را از بارداری خود مطلع کنید

مکارمی توصیه کرد: مادران باردار باید بکوشند ضمن کاهش مدت زمان تماس با وسایل دارای اشعه مانند رایانه و استفاده از آن‌ها تنها در مواقع ضروری، فاصله خود را نیز تا حد ممکن کاهش دهند.

این کارشناس پرتوهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش اضافه کرد: مادران بارداری که انجام امور رادیوگرافی و عکسبرداری با دستگاه‌های پزشکی را دارند، قبل از این کار، حتما مسئول فیزیک بهداشت مرکز رادیولوژی را از بارداری خود مطلع کنند.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از نیروگاه‌های هسته‌ای، برق فشارقوی و آنتن‌های BTS نیز باید در دوران بارداری اهمیت فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: در ماه دوم بارداری پرهیز از مواجهه با این اشعه‌های مضر مهم‌تر است.

انتهای پیام/82005/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول