اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت قائمشهر:

مرگ مادران باردار در مازندران به صفر رسید

معاون شبکه بهداشت و درمان قائمشهر گفت: در سال گذشته، هیچ مرگ مادر بارداری در مازندران رخ نداد.

مرگ مادران باردار در مازندران به صفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، محمد گران صبح امروز در نشست هم‌اندیشی سه عضو ستاد بحران شهرستان که در سازمان آتش‌نشانی قائمشهر برگزار شد با تاکید بر آمادگی و همکاری سایر سازمان‌ها و ارگان‌های هر شهرستان برای پیشگیری و امداد و نجات شهروندان در مواقع بحران تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت به همه نوع امکانات و پرسنل شبکه درمان مجهز باشد بر اساس آمار باز هم در زمان بحران، قادر به انجام 25 درصد امور است و 75 درصد باقی نیازمند ورود دیگر ارگان‌هاست. 

وی با اشاره به اهمیت کمیته مرگ مادر که در شبکه‌های بهداشت و درمان کشور به جد پیگیر این امر مهم، بیان داشت: مرگ مادر در دوران بارداری و 40 روز بعد از زایمان به شدت مورد چالش است و در صورت اتفاق، نیازمند تحلیل وضعیت و پاسخگویی صریح با پیگیری ویژه به وزارت بهداشت و درمان نیز هست.

این مسئول اظهار داشت: در این کمیته، بایدها و نبایدهای علل وقوع مرگ مادر تعریف و آنالیز شد و در اختیار کلیه مراکز درمانی قرار گرفت.

گران افزود: آنالیز چرایی مرگ مادر در دوران بارداری و بعد زایمان که در حوزه پیشگیری اتفاق افتاد موجب شد که در سال گذشته در مازندران، هیچ مرگ مادری اتفاق نیفتد.

انتهای پیام/86008/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول