اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دبیر جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان

کتاب شهدای فرهنگی آران و بیدگل منتشر می‌شود

دبیر جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان از مستندسازی و انتشار زندگی شهدای فرهنگی اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل در قالب کتابی با عنوان «افلاکیان فرهنگ» خبر داد.

کتاب شهدای فرهنگی آران و بیدگل منتشر می‌شود

محمدرضا بینش‌برهمند در حاشیه مراحل مستندسازی این کتاب و مصاحبه با خانواده معلم شهید سید فرهاد متولی‌نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: زندگی‌نامه، خاطرات و وصایای 30 نفر از شهدای فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل که ساکن و اهل این شهرستان بودند یا در این اداره خدمت کرده‌اند از جمله شهید محمد زمانی از شهرستان شهرضا رئیس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل در سال 66 و شهید محسن کرمانی‌نژاد از شهر بادرود از توابع نطنز در مقام معلم مشغول به خدمت در این اداره در این کتاب به چاپ می‌رسد.

وی با اشاره به تشکیل تیم تحقیقاتی برای کارهای اولیه و تهیه اطلاعات این کتاب از اوایل شهریورماه افزود: گردآوری آثار، تهیه مصاحبه و تنظیم و مکتوب کردن این مصاحبه‌ها از طریق دیدار مستقیم با خانواده‌های این شهدا توسط سیده رقیه ترمه قاضیانی و اعظم اصغری انجام شده است.

دبیر جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان تصریح کرد: گردآوری آثار و اطلاعات جامع و کامل شهدای فرهنگی اداره آموزش و پرورش دارالشهدای آران و بیدگل تا چند ماه آینده تکمیل شده و تدوین کتاب «افلاکیان فرهنگ» به پایان می‌رسد.

به گفته وی، بیان خاطرات شهدای فرهنگی از زبان خانواده، دوستان و همرزمان، وصایا و ضمائم شامل اسناد، مدارک و تصاویر آنها از جمله بخش‌های این کتاب است.

مؤسس نخستین جامعه نویسندگان و پژوهشگران در ایران و استان گیلان در ادامه از انتشار کتاب «قامتی که خم نشد» به سفارش مجمع تفسیر باقر العلوم(ع) شهرستان آران و بیدگل خبر داد و گفت: این کتاب نیز با گروه تحقیق سیده رقیه ترمه قاضیانی در معرفی چهار شهید سرفراز این خطه شهیدان علی اصغری آرانی، جعفر و علی‌محمد باغبانی آرانی و حسین درمسجدی به شمارگان 2 هزار جلد توسط انتشارات بلور به چاپ رسیده است.

بینش برهمند، تألیف کتاب وصایای شهدای شهرستان آران و بیدگل با عنوان «چهل پیام فیروزه‌ای» به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی را نیز یادآور شد و در مرحله آماده چاپ و انتشار بودن این کتاب خبر داد.

وی از انتشار و رونمایی هشت کتاب جدید دیگر در حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: کتاب‌های شهدا و اساتید دانشگاه گیلان، شهدای هنرمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سه جلد کتاب ستارگان معبر عشق در معرفی شهدای  تخریب‌چی، سنگری از جنس عشق برای شهدای جهاد کشاورزی، شهدای عرش‌نشین در معرفی شهدا، آزادگان و جانبازان اداره برق ،جلد دوم کتاب سروقامتان شهدای ترور، قهرمانان آسمانی در معرفی شهدای ورزشکار و شهید سید محمد تقی موسوی فرمانده اسبق سپاه شهرستان رودبار از صنوف مختلف شهدای استان گیلان و اسامی این هشت کتاب است.

بینش برهمند با اشاره به 9 هزار شهید استان گیلان بیان داشت: مجموعه زندگی‌نامه و ثبت خاطرات امیر سرتیپ حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال گردآوری و در دست تألیف است.

وی متذکر شد: در عصر و موقعیت فعلی نیاز مبرم جامعه به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن سیره و سیرت شهدا بوده که در مقطعی از زمان با از خود گذشتگی از جانشان از کیان ملی، دیانت و فرمان‌های مقام ولایت دفاع کردند و امنیت، عزت، آرامش و استقلال را برای این مردم تثبیت کردند.

انتهای پیام/2406/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول