اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دماوند:

پیشرفت‌های امروز کشور مرهون جانفشانی و رشادت شهداست

فرمانده سپاه شهرستان دماوند گفت: شهدا از جان خود گذشتند و زمینه را برای رشد و پیشرفت این ملت فراهم کردند.

پیشرفت‌های امروز کشور مرهون جانفشانی و رشادت شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، داوود طایفه‏خانی پیش از ظهر امروز در تشریح برنامه‏های هفته دفاع مقدس در دماوند خاطرنشان کرد: نباید فقط در طول این یک هفته به انتقال ارزش‏های دفاع مقدس توجه داشته باشیم، بلکه باید در طول سال به انتقال این فرهنگ ناب به نسل جوان توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: امروز هر چه در عرصه‏های سیاست، اقتصاد، علم و فناوری داریم و به آن می‏بالیم و باعث افتخار و عظمت جمهوری اسلامی شده، به خاطر رشادت‏هایی است که بزرگ‏مردان کشورمان در طول هشت سال دفاع مقدس نشان دادند و حماسه‏هایی سترگ آفریدند.

طایفه‏خانی افزود: اگر در همه عرصه‏ها به مدارج عالی رسیده‏ایم و در رتبه‏های بسیار بالایی در سطح جهان قرار داریم، به خاطر سختی‏هایی بود که در دوران جنگ متحمل شدیم.

فرمانده سپاه دماوند با بیان اینکه در طول جنگ واقعاً دستمان خالی بود، بیان داشت: آن روزها نه تجهیزات داشتیم و نه امکاناتی در اختیارمان قرار می‏دادند تا از کشور خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: چون تجهیزات نداشتیم، به فکر تولید افتادیم و از همان جا بود که جوانان ما به این فکر افتادند که با تولید تجهیزات مختلف نظامی می‏توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و از قدرت‏های جهان بی‏نیاز شوند.

طایفه‏خانی با اشاره به اینکه بعد از جنگ نیز با روحیه بسیجی و جهادی در میادین مختلف ظاهر شدیم، افزود: حتی موفقیت‏های بزرگی که در علم پزشکی کسب شد، به دلیل هشت سال جنگ تحمیلی و تبعات آن بود و پزشکان ما به این فکر افتادند که برای درمان بسیاری از مجروحان باید در این علم به پیشرفت برسند و رسیدند.

فرمانده سپاه ناحیه دماوند اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که اگر سربلند و در سطح جهان مطرح هستیم و حرفی برای گفتن داریم، به خاطر ایثار و جان‏فشانی‏ها و به خاطر شهدای عزیزی است که از جان خود گذشتند و زمینه را برای رشد و پیشرفت این ملت فراهم کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‏های متنوعی را اجرا خواهیم کرد و در همه این برنامه‏ها، همه سعی و تلاشمان این است که گوشه‏ای از وظایف خود را در قبال شهدا انجام دهیم و بخشی از فداکاری‏های رزمندگان را به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام/2568/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول