اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

لزوم راه‌اندازی و فعال شدن مجمع امام‌شناسی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه‌اندازی و فعال شدن مجمع امام‌شناسی با بهره‌گیری از قرآن، عترت و با محوریت روحانیت در استان و شهرستان‌ها لازم است.

لزوم راه‌اندازی و فعال شدن مجمع امام‌شناسی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عصر امروز و با حضور گسترده فرهنگیان این شهرستان، نشست بصیرتی امام‌شناسی در محل باشگاه فرهنگیان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد: انسان‌ها در حد معمولی با مسائل معرفتی برخورد دارند اما مجموعه بهره‌های معرفتی و رزق و روزی حقیقی را که باید از زندگی داشته باشند؛ ندارند و این معارف کامل نیست.

پرویز طاهری افزود: تفکر در عالم خلقت و معارفی که اهل بیت(ع) برای ما به ارمغان گذاشته‌اند بالاترین روضه رضوانی است که انسان از آن لذت می‌برد.

وی ابراز کرد: اگر در پی کسب معرفت حقیقی باشیم، نگاه و مراتب آگاهی ما نسبت به ائمه(ع) بالاتر می‌رود چرا که نگاهی که به ائمه داریم باید همراه با معرفت و بینش باشد.

طاهری با بیان اینکه انسان‌ها در معرفت با همدیگر متفاوت هستند، بیان کرد: همانطور که در عالم قیامت همه شهدا بهشتی هستند اما درجات مختلفی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ذات باری‌تعالی ذاتی نیست که در هر مکان و زمانی گنجانده شود و همه هستی و ذرات عالم با واسطه خلق شده و این خلقت فیضی برای موجودات است.

طاهری با بیان این‌که همه مخلوقات و موجودات مظهر تجلی خدا و «کلمه‌الله» هستند، تأکید کرد: همه خلقت از مجرای نام خدا به موجودیت می‌رسند و به همین دلیل است که در ابتدای قرآن «بسم‌الله» « یعنی به اسم و نام خداوند» ذکر شده است.

وی با بیان این‌که مجمع تمامی اسماء «الله» است، ادامه داد: این باید مظهر و محل ظهور و تجلی‌گاه داشته باشد و به واسطه تجلی‌گاه نام اعظم الهی است که انسان کامل و یگانه بوده همانگونه که خداوند یگانه است و آن مقام محمود است.

طاهری با اشاره به لزوم راه‌اندازی و فعال شدن مجمع امام‌شناسی ابراز کرد: راه‌اندازی این مجمع با بهره‌گیری از قرآن، عترت و با محوریت روحانیتی فاضل در کسب و افزایش معرفت نسبت به جایگاه ائمه اطهار(ع) بسیار مؤثر و ضروری است.

حضور امام رضا(ع) در ایران سبب ایجاد قطعه‌ای از بهشت شد

مدیر آموزش و پرورش گچساران نیز در این نشست با تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و با بیان این‌که وجود امام رضا(ع) به خاک و سرزمین ایران اسلامی عزت و آبرو داد، اظهار کرد: وجود امام رضا(ع) در ایران اسلامی سبب شد تا کشورمان قبله‌گاهی دیگر برای شیعیان جهان همچنین مرکز ثقل زوار شیعه از سراسر جهان شود.

یدالله مرادی با تشریح سیاست مأمون در قبال امام رضا(ع) افزود: مأمون به هر علت و نیتی که امام رضا(ع) را به ایران دعوت کرد، سبب رقم خوردن چند دستاورد بزگ برای ایرانیان شد.

وی تصریح کرد: نخستین دستاورد حضور امام رضا(ع) در ایران ایجاد قطعه‌ای از بهشت بود که سبب‌ساز چشمه نور و معرفت از شرق تا غرب شد.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با تبیین دومین دستاورد بزرگ حضور امام رضا(ع) در ایران اسلامی تصریح کرد: با حضور امام هشتم اهل بیت(ع) در ایران منزلت و گسترش معارف اهل بیت(ع) جایگاه پیدا کرد و زمینه ظهور علم ائمه(ع) ایجاد شد.

مرادی ایجاد موقعیت و تنفس برای سازماندهی شیعه و آشکار شدن مراتب علمی و معنوی آنها را از دیگر دستاوردهای حضور امام رضا(ع) در ایران عنوان کرد.

وی گفت: این حضور همچنین سبب مرجعیت یافتن ایران برای پیدایش مراکز علمی، آموزشی و حوزوی و فرصت ظهور ایرانیان در عرصه توسعه تفسیر قرآن و روایات شد.

انتهای پیام/82014/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول