اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

پخش فیلم مستند سردار شهید برزگر/راه‌اندازی کارگاه داستان‌نویسی در پارس‌آباد

رئیس حوزه هنری استان اردبیل از تولید و پخش فیلم مستند سردار شهید شاپور برزگر از دلاورمردان خطه سبلان خبر داد.

پخش فیلم مستند سردار شهید برزگر/راه‌اندازی کارگاه داستان‌نویسی در پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس حوزه هنری در اردبیل اظهار داشت: ما معتقدیم که هفته دفاع مقدس یک ظرفیت عظیم و بی‌نظیری است که باید هویت و اصالتمان را همان‌گونه که در جنگ هشت ساله نمایان کردیم با افتخار کامل تبیین کنیم تا دنیا به روح بلند و عظمت اسلامی ایرانیان پی ببرد.

وی تصریح کرد: ما ملتی هستیم که به خاطر مجاهدتی که در طول تاریخ گذشتگان ما نشان دادند همیشه نام و یاد این سرزمین در بالاترین جایگاه ملی و جهانی درخشش می‌کند و ما بیش از هر زمان دیگر به این غرور و عظمت افتخار می‌کنیم.

ناطق به تدارک بیش از 10 برنامه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس با موضوع شناساندن هویت و اصالت 34 ساله گذشته به نسل جدید نوجوان و جوان اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه‌ها با محوریت آشنا کردن جوانان و نوجوانان با زبان گویای هنر تدارک و تدوین شده است.

این مسئول نمونه‌ای از این برنامه را رونمایی از کتاب «ظهر روز بیست و سوم» با مشارکت و همکاری مرکز حفظ آثار و سپاه اردبیل اعلام کرد و یادآور شد: ‌این کتاب همزمان با هفته دفاع مقدس و عصر پنجشنبه چهارم مهر ماه در اردبیل رونمایی می‌شود.

وی از انتشار ویژه‌نامه دفاع مقدس، مجموعه‌های طنز و برپایی نمایشگاه تولیدات هنری و ادبی به میمنت این ایام خبر داد و خاطر نشان کرد: به مناسبت سی و سومین سالگرد حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به ایران و آغاز هفته دفاع مقدس شاهد پخش فیلم مستند سردار شهید شاپور برزگر از تولیدات مشترک حوزه و سپاه استان از طریق سیمای سبلان می‌باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس حوزه هنری استان از اجرای نمایش «ننه دلاور و مکاشفه‌هایش» در گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: ‌این نمایش در سالن بیضای اردبیلی به روی صحنه می‌رود.

ناطق اهمیت شهرهای مرزی و شمالی استان را از لحاظ غنای فرهنگی و هنری و تدارک برنامه‌های متنوع یادآور شد و افزود: به رغم کمبود اعتبارات قرار است کارگاه داستان‌نویسی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در پارس‌آباد برگزار شود.

وی هنر را بهترین وسیله و ابزار برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم این رویکرد همچنان با قوت و قدرت استمرار یابد.

همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان گرمی خاطرات والدین شهدا در حال تدوین و ثبت و ضبط واقعی است.

به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گرمی وصیت‌نامه 46 شهید از 310 شهید والامقام این شهرستان موجود است که سعی می‌شود این گنجینه گرانبها حفظ شده و در کنار آن هنرمندانه خاطرات والدین شهدا ثبت و ضبط شود.

یاسر شاهی تصریح کرد:‌ این امر سبب می‌شود تا خاطرات والدین شهدا، فرزندانشان و همرزمان آنها اسباب آشنایی بیشتر نسل آینده را با ایثارگران فراهم آورد.

انتهای پیام/62001/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول