اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه برپایی جشنواره فیلم رضوی

10 فیلم مستند و داستانی در یزد اکران می‌شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اکران 10 فیلم مستند کوتاه و بلند و داستانی بلند در روز دوم هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رضوی خبر داد.

10 فیلم مستند و داستانی در یزد اکران می‌شود

هادی ورشویی درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رضوی روز گذشته با اکران اثر برتر و برگزیده از سال گذشته کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های نقد و بررسی با حضور عوامل فیلم از برنامه‌های جنبی جشنواره است، ادامه داد: همچنین عصر روز گذشته نشست نقد و بررسی این فیلم برگزار شد.

این مقام مسئول افزود: نخستین فیلم مستند بلند «راه فیروزه» به کارگردانی مهدی اسدی و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که امروز اکران خواهد شد.

وی در مورد موضوع این فیلم اظهار داشت: در این مستند خط سیر سفر کاروان امام رضا(ع) از زمانی که وارد قلمرو ایران می‌شود، به تصویر کشیده شده که این حرکت از خوزستان و مرز شلمچه آغاز شده و به مرو ختم می‌شود و نقطه پایانی فیلم نیز در شهر مشهد مقدس است.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم رضوی اضافه کرد: از ساعت 11 تا 12 و 30 دقیقه نیز دو فیلم مستند بلند با عنوان پرواز 230 و مستند کوتاه با عنوان میراث جاودان اکران خواهد شد.

وی بیان داشت: این در حالی است که نشست‌های پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم‌ها با حضور کارگردان و عوامل فیلم برپا می‌شود.

ورشویی با بیان اینکه مرحله دوم اکران فیلم‌ها به عصر موکول شده است، عنوان کرد: از ساعت 17 تا 20 نیز هفت فیلم داستانی و مستند در محل سینما تک اکران خواهد شد.

وی بیان داشت: مستند بلند «برعکس عکس» و فیلم داستانی «نامه‌ای برای او» از ساعت 17 تا 18 اکران می‌شوند.

این فعال هنری افزود: مستند بلند «برعکس عکس» زندگی حجت‌الاسلام راشد یزدی را بر اساس هشت مرحله از زندگی حجت الاسلام راشد یزدی در دهه 80 زندگی ایشان در هشت فصل به تصویر کشیده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه تماشای این فیلم‌ها برای عموم رایگان است، اظهار داشت: مستند کوتاه هفت کنج، فیلم داستانی 800 کیلومتر تا مشهد، از نوزاد، یکی به اسم من و مستند هشت قدم از ساعت 18 تا 20 به اکران گذاشته خواهند شد.

وی بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه تولید و ساخت فیلم داستانی و مستند با حضور اساتید کشوری همچنین نشست‌های نقد فیلم از بخش‌های جنبی و تخصصی برنامه‌های جشنواره فیلم رضوی در یزد است.

به گزارش فارس، هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رضوی از 18 تا 20 شهریور ماه در یزد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/90004/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول