اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل:

دفاع مقدس ماهیت عاشورایی و علوی دارد

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دفاع مقدس و جنگ هشت ساله ما در برابر نظام کفر یک ماهیت تمام عیار عاشورایی و علوی دارد.

دفاع مقدس ماهیت عاشورایی و علوی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان ظهر امروز در آستانه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: از این جهت باید اذعان کرد که جنگ هشت ساله ما ماهیت عاشورایی و علوی دارد که رزمندگان ما در عین مظلومیت اما وفاداری به ولی و رهبر خود و امام زمانشان چنان جهادی را انجام دادند که این شجاعت، گذشت و ایثارگری نمودی از صحنه کربلا و میدان رشادت عاشورایی است.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما به مانند شهدای کربلا در اوج مظلومیت اما وفای به عهد و صلابت تمام پای در میدان نبرد با دشمن گذاشتند و توانستند به مانند واقعه عاشورا در کربلای ایران بر دشمن آماده و مسلح غلبه کنند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یادآور شد: اگر هدف و رسالت شهدای کربلا احیای قرآن و سیره رسول‌الله بود مرام جنگ هشت ساله ما با نظام کفر نیز پافشاری و اصرار بر آرمان‌های اسلام و انقلاب نو‌پایی بود که در برابر تمام جبهه غرب عزت‌مندانه قد علم کرده بود.

کریمیان گفت: رزمندگان ما سلحشورانه و شجاعانه با تکیه بر مرام و سیره علوی و حسینی در صحنه حاضر شدند و حقیقتی را به نمایش گذاشتند که تاریخ همیشه از آن به عنوان یک حرکت با عظمت یاد خواهد کرد.

این مسئول عنوان کرد: فرزندان رشید این سرزمین نه به خاطر تصرف نشدن خاک بلکه به خاطر ماندگاری عزت، صلابت و احکام نورانی اسلام در صحنه حاضر شدند و هدف اصلی ما نیز از جنگ، رضای خدا و پیروزی حق بر باطل بود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان داشت: ابوالفضلی بودن از باب وفاداری رزمندگان به امام و ولی زمانشان بود که همانند مجاهدان دشت نینوا رزمندگان ما در جنگ هشت ساله به ندای امام راحل (ره) لبیک گفتند و با وجود سختی‌ها سعی کردند تا در این جنگ نابرابر بر دشمن زبون غلبه کنند.

کریمیان نمونه این رشادت‌ها را عملیات خیبر و مقاومت رزمندگان سلحشور ایران اسلامی توصیف کرد و افزود: در این عملیات که دشمن به بمباران شیمیایی روی آورده بود نیروهای ما به حدی مقاومت کردند تا اجازه ندهند قطعه‌ای از این سرزمین به دست دشمن بیفتد و یا دشمنان ما بخواهند در این سرزمین جولان بدهند که در سایه همین رشادت‌های رزمندگان ما بود که اجازه ندهیم جزیره مجنون به دست دشمنان بیفتد.

وی تصریح کرد‌: رزمندگان ما معرفت، ادب و وفاداری را از مولایشان عباس ابن علی یاد گرفته‌اند و بدون توجه به مادیات و ذخایر دنیوی سعی کرده‌اند در اوج صداقت، تیزبینی و شجاعت نمونه‌ای از منش و رفتار ابوالفضلی را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که اکثریت رزمندگان ما با انگیزه الهی و حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران از شمالی‌ترین مناطق به جنوبی‌ترین نقطه کشور عزیمت کردند تا بدون توجه به مادیات تنها با هدف کسب رضای الهی در این مبارزه جانانه حضور پیدا کنند.

کریمیان گفت‌: این حرکت‌ها و اقدامات و حضور مجاهدانه در عملیات‌های مختلف رسالت‌محورانه و تکلیف‌گرایانه انجام شد به طوری که همه این رزمندگان به مانند مولایشان امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) با گفتن کلمه قربة الی الله و جلب رضای الهی در میدان رزم حاضر شدند.

این مسئول با بیان وصیتی از شهدا که در آن بر سه اصل تاکید شده بود، خاطرنشان کرد: شهدای ما از نوجوان 13 ساله گرفته تا پیرمرد 70 ساله در گفته‌ها و وصیت خود بر این نکته تاکید داشتند که به خاطر رضای الهی در جبهه حاضر شدند و امیدوار بودند خداوند گناهانشان را ببخشد و خون ریخته‌شده‌شان را در راه خود قبول کند.

یادگار دوران دفاع مقدس یادآور شد: اگر کار برای خدا باشد نه طمع بهشت و ترس جهنم قطعاً نتیجه و ثمره آن نیز سعادتمندی خواهد بود به طوری که امروز همه شهدای ما به رستگاری واقعی رسیده‌اند و سعادتمند واقعی لقب گرفته‌اند.

کریمیان با اشاره به بعضی تصویرهای غلط در فیلم‌ها در جبهه و جنگ و عزیمت رزمندگان افزود: آنگونه که در فیلم‌ها مبالغه می‌شود نیروها و یگان‌های ما عمداً خود را در برابر تیر دشمنان قرار نمی‌دادند تا به شهادت برسند بلکه با عقلانیت و هوشمندی حرکت می‌کردند تا بتوانند دشمن را نا‌کار‌آمد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: شاهد این ماجرا کشته‌های دشمن است که دو برابر شهدایمان می‌باشد این در حالی است که صدام را 44 کشور با تمام قوا، تجهیزات و فناوری‌های جدید پشتیبانی می‌کردند اما رزمندگان ما بر تکیه بر اصل ایثار، شجاعت، شهامت، وفاداری، ولایت‌مداری، دین‌محوری، تکلیف‌گرایی و روحیه عاشورایی و علوی توانستند بر دشمن خونخوار غلبه کنند.

انتهای پیام/62004/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول