اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای فارس خبر داد

دستگیری کلاهبردار در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فارس گفت: فردی که در فضای مجازی با جلب اعتماد مترجم زبان اقدام به کلاهبرداری از وی کرده بود، دستگیر شد.

دستگیری کلاهبردار در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سید موسی حسینی اظهار داشت: یک مترجم زبان، با مراجعه به سایتی در فضای مجازی با شخصی آشنا می‌شود که از او می‌خواهد متنی را که برایش ایمیل می‌کند، به فارسی ترجمه کرده و در مقابل حق‌الزحمه هر صفحه ترجمه شده را دریافت کند.

وی ادامه داد: ارتباط این دو نفر در فضای مجازی از طریق ایمیل ادامه می‌یابد و طرف مقابل در سفارش اول با جلب اعتماد شاکی، چند سفارش ترجمه دیگر را به او می‌دهد و در نتیجه شاکی با اشتیاق کار خود را به اتمام می‌رساند، در حالی که از هویت اصلی فرد درخواست‌دهنده بی‌اطلاع است.

رئیس پلیس فتای استان فارس اضافه کرد: پس از مدتی شاکی چند سفارش ترجمه دیگر را نیز انجام داده و حق‌الزحمه خود را یکجا و به صورت کلی درخواست می‌کند، اما طرف مقابل از پرداخت آن سر باز زده و دیگر پاسخی به ایمیل‌های ارسالی از طرف شاکی نمی‌دهد.

حسینی افزود: در نهایت شاکی پرونده که از این اعتماد دچار خسارت شده، شکایتی تنظیم و با دستور قاضی برای رسیدگی به شکایتش به پلیس فتا مراجعه می‌کند.

وی از رسیدگی به این پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس فتای فارس با توجه به اینکه متهم از خود ردی به جای نگذاشته بود، با روش‌های مهندسی اجتماعی و اقدامات اطلاعاتی وی را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی از محل کار وی تجهیزاتش را جمع‌آوری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان فارس ادامه داد: پس از بازجویی مشخص شد، متهم پرونده مدیر یک سایت مترجم بوده، که با دریافت سفارش ترجمه و با استفاده از اشخاصی که از این طریق به دام می‌انداخته، در فضای مجازی فعالیت داشته است.

حسینی در این زمینه تصریح کرد: کاربران در صورت نیاز به استفاده از این قبیل سایت‌ها به‌حتم اصالت سایت و نحوه فعالیت آن را بررسی و اگر با چنین مشکلاتی مواجه شدند، در اسرع وقت با سایت پلیس فتا ارتباط برقرار کرده یا با ارائه شکایت و از طریق دستور قضایی پرونده خود را از طریق پلیس رسیدگی کنند.

انتهای پیام/2448/س/آ300

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول